به گزارش خبرنگار جارچی اخبار ، محمدرضا زارع امروز در جریان بازدید از یکی از واحدهای تولید لاستیک در یزد که موفق به دریافت تندیس و جایزه ملی کیفیت شده بود، اظهار داشت: مسئولان واحدهای تولیدی اگر استاندارد را درکنار خود ببینند و با کارشناسان استاندارد همراه شوند به موقعیت‌های خوبی در کیفیت، تولید و بازارهای جهانی دست می یابند.

وی ادامه داد: در این استان صنعتی و پهناور، محصولات استاندارد و با کیفیتی تولید می شود که از گذشته های بسیار دور مردمان دیگر ممالک دنیا هم با آنها آشنا هستند و باید استفاده از کالاهای بومی و ایرانی نیز در میان مردم ترویج شود که در این راستا دستگاه‌های مرتبط در امر تبلیغ و ایجاد شرایط خرید آسان برای مردم، باید کوشا باشند.

زارع عنوان کرد: وجود برخی صنایع به‌روز در این استان که بسیاری از کشورها نیازمند واردات محصولات آنها هستند، تنها با ارتقای کیفیت و استاندارد سازی، رونق خواهند گرفت که به تبع آن این محصولات می توانند با نفوذ در بازارهای جهانی، نام جمهوری اسلامی و استان دارالعباده یزد را جاودانه کنند.

مدیرکل استاندارد استان یزد افزود: در برخی از موارد مشاهده می شود که مردم تمایل زیادی به خرید کالاهای خارجی دارند که البته بعضی از مشتریان، دلیل خرید کالاهای خارجی را قیمت پایین‌تر آنها نسبت به کالاهای مشابه داخلی اعلام می‌کنند و این نشانگر آن است که در شرایط اقتصادی کنونی کشور و نیز پایین بودن سطح درآمدهای مردم، قیمت کالا نقش مهمی در انتخاب کالا ایفا می کند.

زارع خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده نقش مهمی در گرایش مردم به سمت خرید کالاهای خارجی دارد از اینرو تولیدکنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات در سطح جامعه باید این مورد بسیار مهم را مدنظر داشته باشند.