دکتر علیرضا شهریاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: با توجه به آغاز موج ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کشور لزومی ندارد که همه واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند و مردم نباید دلهره داشته باشند و به داروخانه‌ها هجوم بیاورند.
وی اضافه کرد: فقط سالمندان، کودکان و بیماران آسیب‌پذیر و بیمارانی با بیماریهای زمینه‌ای مانند بیماری‌های تنفسی، قلبی و دیابت نیاز به دریافت واکسن آنفلوآنزا دارند و افراد سالم خانواده نیازی به تزریق واکسن ندارند.
رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی با اشاره به اینکه داروی ویژه درمان آنفلوآنزا (تامیفلو) نیز باید با ملاحظه مصرف شود گفت: داروی آنفلوآنزا فقط باید برای بیماران مبتلا به این بیماری که در بیمارستان‌ها بستری هستند مصرف می شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, شهریاری افزود: کمبودهایی در خصوص داروی آنفلوآنزا در کشور وجود داشت که اکنون برطرف شده است و با توجه به این که این دارو از خارج وارد می‌شود باید مصرف آن با ملاحظه و فقط در بیمارستان‌ها صورت گیرد.

بیماری آنفلوآنزا دارای سه تیپ A،B،C است و مجموعه‌ای از ویروس‌های عامل این بیماری شناخته شده‌اند که گونه‌های آن هر سال در حال تغییر است اما عمده بیماری آنفلوآنزای انسانی از نوع و تیپ A و گونه H1N1 است.
غیر از بیماری آنفلوآنزا بقیه عفونت‌های تنفسی واکسن ندارند و این واکسن که بیماری آنفلوآنزا را مهار می‌کند در افراد مستعد این بیماری کاربرد دارد و باید در اوایل شروع فصل سرما و ابتدای پاییز تزریق شود.