غلامرضا رسول زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ما افزود: کمبود این میزان اعتبار موجب شده تا نتوانیم از ماشین آلات استیجاری و نیروهای فصلی برای برف روبی ۵ ماهه فصل سرما استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به کمبود اعتبار در سال جاری تعداد دستگاه های برف روب و نمک پاش برای اجرای طرح زمستانی در این استان به نصف کاهش یافته و این تعداد از ۶۳۰ دستگاه به حدود ۳۰۰ دستگاه رسیده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ادامه این روند امدادرسانی به ویژه در راه های روستایی را با مشکل مواجه می کند، گفت: هم اکنون گروه های برف روب و نمک پاش این اداره کل با استقرار در راه های استان آماده انجام اقدامات لازم هستند.

رسول زاده، با اشاره به پیش بینی هواشناسی برای آغاز بارش باران و برف از امشب تا جمعه، ادامه داد: رانندگان برای تردد در راه های استان خودروی خود را به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، لباس گرم و وسایل گرمایشی مجهز کنند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی یادآوری کرد: با توجه به لغزنده بودن جاده ها در زمان بارش، رانندگان سرعت مطمئن را رعایت و قبل از رسیدن به گردنه ها، سرپیچ ها و قوس ها سرعت خودروی خود را کم کرده و از رانندگی با شتاب خودداری کنند.

رسول زاده، افزود: هم اکنون راه های استان باز بوده و عوامل راهداری نیز راه های استان را برف روبی و نمک پاشی کرده اند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.