وزیر جهادکشاورزی طی احکام جداگانه ای اعضای دوره جدید هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی را منصوب کرد.
به گزارش جارچی اخبار، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در جلسه ای که با حضور معاونین و جمعی از مدیران سازمان به منظور ابلاغ احکام اعضای دوره جدید هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری سازمان در محل اتاق جلسه برگزار شده بود با بیان اینکه جهت تسهیل و تسریع رسیدگی به امورات و تخلفات اداری، هیئت های بدوی در برخی از سازمانها و ارگانهای دولتی تشکیل شده است افزود: فلسفه وجودی هیئت بدوی، رسیدگی به تخلفات اداری است که از لحاظ قانونی تخلف بحساب می آید.
مهندس اکبر فتحی گفت: یکی از شاخص های تعیین کننده ارزیابی عملکرد سازمانهای دولتی، آمار و ارقام پرونده های ارجاعی از طرف هیئت های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری می باشد، هیئت رسیدگی به تخلفات اداری یک تشکیلات شبه قضایی است و همه ساله دستگاه قضایی کشور آماری از پروندهای رسیدگی شده در این هیئت ها را دریافت می نماید.
وی ادامه داد: قضاوت در هیئت های بدوی باید واقعی، قانونی و همه جانبه باشد، اگر می خواهیم دستگاهی سالم و عاری از هرگونه تخلف اداری داشته باشیم بایستی ابزارهای کنترل و نظارتی را به نحو احسن به کار گیریم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: در دستگاه بزرگ و گسترده ای همچون وزارت جهادکشاورزی، وقوع تخلفات اداری در اثر سوء استفاده و یا عدم آگاهی اندک شماری از کارکنان طبیعی است، هیئت بدوی مکلف به رسیدگی و حل و فصل این تخلفات بدون کوچک ترین حب و بغضی می باشد و این اقدامات در راستای خدمت رسانی به همکاران است.
مهندس فتحی با تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی برای اعضاء هیئت های بدوی، افزود: در دوره های آموزشی، رسیدگی منصفانه و توام با رأفت اسلامی سفارش و تاکید شده است، تصمیمات هیئت بدوی باید بعنوان عاملی بازدارنده در راستای جلوگیری از وقوع تخلفات اداری اعمال گردد.
وی تصریح نمود: امضاء احکام هیئت رسیدگی به تخلفات اداری از طرف مقام عالی وزارت متبوع، نشانگر اهمیت هیات و وظایف اعضای هیات های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری می باشد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بیان داشت: هر مدیری در زیرمجموعه تحت امر خود ضمن این که وظیفه هماهنگی را بر عهده دارد، وظیفه نظارتی را نیز بر دوش خود دارد و در صورت مشاهده تخلف در حوزه کاری خود باید موضوع را به هیئت بدوی گزارش نماید.
مهندس فتحی در بخش پایانی سخنان خود به عدم اطلاع کارشناسان و مدیران از مصادیق تخلفات اداری اشاره کرد و گفت: بایستی در این راستا آموزش های لازم به مدیران و کارشناسان مربوطه جهت انجام درست وظایف قانونی ارائه شود.
گفتنی است آقایان دکتر سیدمحمدحسن آل هاشم ، مهندس حسن ایمانی ، محمود صادقی اورنگی و مهندس رضا صدقی عباس آباد به موجب حکم توشیح شده توسط وزیر جهادکشاورزی برای مدت ۳ سال به عنوان عضو اصلی هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی منصوب شدند.
شایان ذکر است در پایان جلسه با اهدای لوحی از طرف رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از اعضای قبلی این هیئت تقدیر شد.