سعید نمکی سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت میامی افزود : گسترش بیماری آنفلوآنزا در پاییز شدت بیشتری داشت که با اقدامات مناسب مهار شد.

وی گفت : با تمهیدات لازم و آموزش‌های ارائه شده به مردم برای جلوگیری از ابتلاء افراد به این بیماری، پیشگیری لازم صورت گرفت .

نمکی با اشاره به جذب ۱۰هزار نیرو در وزارت بهداشت تصریح کرد : مراحل جذب نیروها آغازشده و تا یکماه آینده انجام می شود.

وی گفت : با توجه به ضرورت خودمراقبتی از سوی مردم ، طرح ” هر خانه یک پایگاه سلامت “اجرا خواهدشد.

نمکی با اشاره به اینکه یک هزار طرح درمانی تا پایان امسال در مناطق مختلف کشور افتتاح می‌شود، اظهار داشت : تا هفته سلامت در اردیبهشت ماه به صورت میانگین هر هفته ۵۰ طرح برغم مشکلات مالی به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تامین کمبودهای بهداشتی و درمانی شهرستان میامی مانند، نبود سونوگرافی و تصویربرداری دندان بعد از بازدید امروز در دستور کار قرار گرفته و به آن‌ها رسیدگی می شود.

وی با اشاره به ساخت مرکز جامع سلامت شهرستان میامی گفت: تکمیل بیمارستان جدید و استقلال شبکه بهداشت و درمان میامی با کمک مسئوولان با شدت و قوت بیشتری دنبال می‌شود.

نمکی افزود : تلاش‌ می‌شود که در اسرع وقت بیمارستان امام رضا (ع) میامی و مرکز جامع سلامت تکمیل و به مردم تحویل داده شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی گفت : با توجه به دوری منطقه کالپوش به مرکز شهرستان و برای دسترسی مردم ،مرکز درمانی شبانه روزی کالپوش راه اندازی خواهد شد.

افتتاح و بازدید از چند طرح بهداشتی ودرمانی از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرق استان سمنان است.

شهرستان میامی با دوبخش مرکزی وکالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امروز از سبزوار وارد میامی شده است.

نمکی در ادامه برنامه ها ، مرکز اورژانس تخصصی شاهرود را افتتاح خواهد کرد.