شهردار تبریز با اشاره به ضرورت ایجاد فضاهای باز در بافت‌های پر ازدحام شهری به عنوان سایت اسکان در مواقع بحران، گفت: رویکرد احداث پارک‌های محله ای در تبریز نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.
به گزارش جارچی اخبار، ایرج شهین‌باهر در نشست مشترک شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران شهری تبریز با همتایان خود در کاشان، اظهار داشت: این الزام باعث شده در دو سال گذشته احداث پارک‌های محله ای را در تبریز افزایش دهیم.
وی این اقدام را مهمترین موضوع در بحث زلزله عنوان کرد و افزود: هر چقدر هم بخواهیم فضاهای چندین هکتاری را به عنوان محیطی امن در کنار شهرها ایجاد کنیم باز هم زلزله زدگان از کنار خانه‌های خود دور نمی‌شوند. تجربه این موضوع را داریم که همه دوست دارند حتی اگر در چادر هم باشند کنار خانه تخریب شده خود بمانند.
ایرج شهین باهر ادامه داد: با عنوان پارک‌های محله‌ای زمین‌های ورزشی در متراژ ۵ هزار متر مربع تا ۳ هکتار در بافت‌های پرتراکم و مناطق محروم که آسیب پذیرند، ایجاد می شود.
شهردار تبریز با بیان اینکه ۲۴ پارک محله ای در تبریز احداث شده است، گفت: تا پایان سال ۱۵ پارک دیگر نیز در دست احداث است که تا پایان سال به ۴۰ مورد خواهد رسید.
او ادامه داد: این پارک‌ها در مواقع بحران نیز محلی برای اسکان و خدمات دهی خواهد بود. در بافت حاشیه نشین تبریز احداث این فضاها بسیار ضروری است چرا که در این بافت‌ها حتی محلی برای فرود بالگرد نداریم.
ایرج شهین باهر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شهرداری تبریز دو سال پیش صد و پنجاه و ششمین عضو شهرهای تاریخی جهان شد و در این راستا در همایش ها و نشست هایی که سطح جهان برگزار می شود شرکت می کنیم.
شهردار تبریز ادامه داد: شهریور ماه امسال دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت های تاریخی حوزه اوراسیا در تبریز برپا شد که اتفاقات خوبی در نتیجه این اجلاس رخ داد. شهر کاشان هم الزام دارد در چنین جلساتی حضور داشته باشد