مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز گفت: تا کنون در حوزه مدیریت پسماند شاهد عوامل بحران زا نبوده‌ایم و این در اثر اهتمام به مسئولیت ها بوده است که ثمره آن انتخاب شدن تبریز در چندین سال متوالی به عنوان پاک ترین شهر ایران از سوی مراجع ذیصلاح بوده است.
به گزارش جارچی اخبار ، حسین آذرنیا با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماند با دارا بودن هزار و ۷۰۰ نیروی پاکبان در سطح شهر آمادگی لازم را در اجرای ماموریت های پدافند غیرعامل دارد، افزود: با توجه به آسیب های وارده ناشی از زباله های جامد در شهر و حجم بالای این زباله ها لزوم مدیریت صحیح این پسماند ها و اتخاذ شیوه های نوین برای دفع و دفن آنها برای جلوگیری از آسیب رسانی به محیط شهری بیش از پیش نمایان می‌شود و سازمان مدیریت پسماند در مقابله با این مسئله عملکرد قابل قبولی در کارنامه خود دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام گرفته تاکنون سعی کرده‌ایم نواقص پروژه ها را برطرف کنیم و با همیاری قرارگاه خاتم الانبیاء در خصوص توسعه و بروزرسانی تکنولوژی های موجود وارد فاز جدیدی شویم که اخیراً شاهد شروع عملیات اجرایی این مؤسسه بوده‌ایم.
مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز گفت: همزمان با این طرح ها سعی می‌کنیم بحث تکنولوژی زباله سوز را به اتمام برسانیم تا بتوانیم علاوه بر رفع مشکلات زیست محیطی با تولید برق از زباله به اقتصاد کشور نیز کمک کنیم.
وی از مدیریت جهادی سازمان مدیریت پسماند تشکر کرد و گفت: بخشنامه های ارسالی از طرف پدافند غیرعامل کشور در راستای سیاست های کلان تبیین می‌شود و ما در هر حوزه تکالیف ارگان های مختلف را ابلاغ می‌کنیم.
آذرنیا گفت: خوشبختانه با بررسی های به عمل آمده سازمان مدیریت پسماند با اقدامات خود نشان داده نیاز به ابلاغ تکالیف کشوری به این سازمان نبوده و این سازمان در بحث مدیریت نوین پسماند در کشور پیشرو است.