رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال صادرات غیرنفتی استان از لحاظ وزنی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
حبیب امین‌زاده صبح امروز در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی شهرستان بناب و در اولین جلسه مشترک اعضای میز تجاری سوریه با اشاره به افزایش صادرات محصولات غیرنفتی از آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در ۶ ماهه اول امسال صادرات محصولات غیرنفتی به خارج کشور از لحاظ ریالی ۴۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از فارس وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر کشور سوریه در میان ۱۰ کشور بازار هدف ما نبوده است ولی با برنامه‌ریزی‌هایی که توسط اعضاء میز تجاری سوریه صورت گرفته، امیدواریم صادرات استان به سوریه بیش از پیش توسعه یابد.
امین‌زاده اضافه کرد: انواع صنایع فلزی و غذایی جزو اولویت‌های صادراتی به کشور سوریه است که در هر دو زمینه آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است.
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از صاحبان صنایع شهرستان بناب و اعضاء میز تجاری سوریه در آذربایجان‌شرقی خواست تا هرچه سریع‌تر با بررسی ظرفیت‌های اقتصادی این کشور برای پذیرش کالاهای غیرنفتی آذربایجان‌شرقی در تأمین نیازهای اساسی کشور سوریه تلاش کنند.
امین‌زاده تصریح کرد: برنامه عملیاتی خوبی در این زمینه تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با شناخت کافی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تجاری کشور سوریه میزان صادرات به این کشور افزایش پیدا کند.