به گزارش جارچی اخبار استاندار اصفهان گفت: یک مجموعه هماهنگ و منسجم با هدف تسهیل واردات و صادرات با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دستگاه های مربوطه تشکیل خواهد شد.

عباس رضایی روز شنبه در هشتاد و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: تعامل و گفت و گوی سازنده برای مرتفع کردن مسائل مالی بانک ها راهگشاست، در همین راستا قرار شد پنج نفر به نمایندگی از بانک ها به بانک مرکزی معرفی شوند تا مسیر مسائل مالی بانک ها و فعالان اقتصادی هموار شود.
وی با اشاره به صادرات و واردات استان و ایجاد کارگره ترمینال و فعال شدن بخش خصوصی تصریح کرد: باید اقلام صادراتی و وارداتی احصا شود و هر کالای بی کیفیتی وارد کشور و استان نشود البته راه برای محصولات با کیفیت باز است.
استاندار اصفهان ادامه داد: مشکلات و مسائل فعالان اقتصادی در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی احصا می شود که این امر مورد الگوبرداری استان های دیگر نیز قرار گرفت.
وی ادامه داد: در همین راستا بسته حمایتی جهاد کشاورزی و تامین اجتماعی مصوب و اجرایی شده و بسته حمایتی بانک ها برای صاحبان صنایع با هماهنگی شورای هماهنگی بانک ها در جلسه امروز، مطرح و به تصویب رسید.
رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و جنگ اقتصادی، مقرر شد مصوبه حمایتی بانک ها با کارشناسی دقیق تر و تطبیق با شرایط فعلی اجرایی شود.
در این جلسه که با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان برگزار شد در خصوص دستاوردها و پیگیری های مصوبات سفر اخیر رییس قوه قضاییه و مساله آب اصفهان بحث و بررسی شد.
در استان اصفهان افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.