به گزارش جارچی اخبار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و گسترش آن در کشور گفت: ایجاد و تجهیز کتابخانه ها در کنار بقاع متبرکه امری ضروری است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان :حجت الاسلام محمدحسین بلک در نشست بررسی مشکلات کتابخانه‌ها و امامزادگان شهرستان آران‌وبیدگل در دفتر فرمانداری این شهرستان خاطر نشان کرد : توسعه کتابخانه ها از شاخصهای مهم در مسیر تحقق گام دوم انقلاب است که سازمان اوقاف در سرعت بخشی ان از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد کرد
حجت الاسلام بلک همه ما فرزندان کتابخانه هستیم و چه بهتر است که این کتابخانه‌ها در کنار امامزادگان باشد و در این زمینه مجموعه اوقاف برای همکاری آمادگی دارد.
وی با اشاره به مشکلات کتابخانه‌های وقفی بیان کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در این زمینه آماده همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی است تا شاهد افزایش فرهنگ کتابخوانی در کشور باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآور شد: در زمان حاضر نیز موقوفات مورد استفاده مردم است، چنان که ۷۰۰ مدرسه وقفی در این استان وجود دارد که از آنها اجاره گرفته نمی‌شود و ۱۱۰ اجرائیه تخلیه مدارس را نیز داریم.
به گفته حجت الاسلام بلک، ۴۵ هزار رقبه در استان اصفهان به نظارت، سند، امور ثبتی،حقوقی و مدیریت نیاز داشته و در این زمینه کمبود نیروی انسانی و مالی وجود دارد.
این مقام مسئول در ادامه افزود : پیشنهاداتی که در مورد حمام ها ، آب انبارها ارائه شده است و درچهار چوب قانون باشد را کاملا استقبال می کنیم حتی بعضی موارد را داشتیم که قرار داد ۲۰ساله تنظیم وکمک هم کردیم تا به بهترین نحو اجرا گردد