مصرف سوخت CNG با آغاز اجرای طرح افزایش قیمت بنزین با استقبال خودروهای دوگانه سوز مواجه شد و میزان آن نسبت به قبل از اجرای طرح، ۱۵درصد افزایش داشته است.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از روابط عمومی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از افزایش مصرف سوخت CNGخبر داد و گفت: با افزایش قیمت بنزین، گرایش مصرف‌کنندگان به استفاده از گاز طبیعی فشرده، افزایش یافته است به طوری که از ۲۵ آبان ماه سالجاری تا کنون مصرف بنزین ۱۵ درصد بیشتر شده است. 

مهندس علوی،با بیان اینکه،گاز به صورتCNG، سوخت پاک و ارزان تری در مقایسه با سایر سوخت ها است و در حال حاضر هر کیلوگرم گاز به قیمت ۶۰۰تومان در جایگاه های سوخت CNG ، عرضه می شود، افزود: استفاده از این سوخت از لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه بوده ‌و به طور قابل ملاحظه ای سبب کاهش میزان آلودگی هوا و محیط زیست می شود.

وی، با بیان‌اینکه در حال حاضر ۱۶۰ جایگاه سوخت CNG به‌ صورت شبانه‌روزی در استان اصفهان فعال است،‌ گفت: مصرف CNG در خودروهای سواری دوگانه سوز به طور میانگین در هفته به ۱۲ میلیون متر مکعب رسیده است. 

علوی، با اشاره به اینکه باید امکانات و بسترهای لازم برای استفاده از CNG در استان فراهم شود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه میزان سهمیه بنزین باقی‌مانده در کارت‌های سوخت در روزهای آینده، کاهش می‌یابد، مقدار افزایش مصرف سوخت CNGبیشتر شود.

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان، با اشاره به اینکه گاز CNGنسبت به سایر سوخت ها، پاک و ارزان است، افزود: در صورتی که در مصرف گاز نکات ایمنی رعایت نشود بسیار خطرناک و حادثه آفرین است.

سیدمصطفی علوی، بیان داشت: مصرف کنندگان باید سیستم CNG  خودروی خود را در مراکز معتبر و استاندارد نصب نمایند، به هیچ عنوان از گاز LPG(گاز مایع)، به جای گاز CNG  استفاده نکنند و در هنگام سوخت گیری در جایگاه های CNG همه سرنشین ها از خودرو پیاده شوند.