بهروز قره‌بیگی روز یکشنبه در آیین معارفه معاون امور گمرکی (صادرات و ترانزیت) ستاد نظارت گمرک‌های استان بوشهر افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استاندار بوشهر دولت مجوز واردات بخشی از کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را از طریق گمرک‌های این استان صادر کرده‌است که پهلوگیری کشتی حامل محموله ۱۰هزار تنی برنج در بندر بوشهر پس از ۶ سال طبق این مجوز انجام شده است.

وی بیان کرد: در همین ارتباط گمرک بوشهر در کمترین زمان ممکن و با اختصاص حداکثری تسهیلات گمرکی و به صورت شبانه روزی نسبت به خروج و ترخیص کالاهای اساسی اقدام می‎کند.

قره‌بیگی ادامه داد: تکریم تجار و بازرگانان سرلوحه فعالیت‌ها و مردم‌داری، رونق تجارت و سلامت اداری از مواردی است که همواره در گمرک مورد تاکید قرار دارد.

وی تاکید کرد: اعتبار و جایگاه گمرک با همیاری و همکاری تجار و بازرگانان ارتقا پیدا خواهد کرد که امیداوریم با ایجاد این تعامل و همکاری زمینه رونق بیش از پیش گمرک بوشهر و توسعه تجارت در این استان فراهم شود.

قره‌بیکی اضافه کرد: هم اکنون ۶۰ درصد از امور در استان بوشهر مربوط به حوزه خدمات و تجارت است که این نشان دهنده حساسیت کار در گمرک است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی رونق اقتصادی استان را در گرو تقویت صادرات عنوان کرد و گفت: یکی از مولفه‌های مهم و اثرگذار در بخش رونق تولید تسریع و تسهیل در صادرات است که گمرک با ایجاد بسته تشویقی صادرات زمینه این مهم را فراهم کرده‌است.

در این نشست طی حکمی از سوی معاون توسعه و مدیریت گمرک جمهوری اسلامی ایران علی اسماعیل پور به عنوان معاون جدید امور گمرکی (صادرات و ترانزیت ) ستاد نظارت گمرک‌های استان بوشهر معرفی شد.