به گزارش جارچی اخبار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان به منظورآشنایی عموم شهروندان درخصوص خدمات و امکانات موجود در شهرستان ها و روستاهای اطراف استان با حضور در مخابرات برخی از شهرستان ها گزارش مختصری از رویدادها و وضعیت فعلی موجود را اعلام می دارد .

  دراین گزارش که با همکاری برنامه رادیویی چتر ارتباط و با حضور در مرکز مخابرات اداره تابعه منطقه اصفهان  تهیه گردیده است، رییس مرکز مخابرات تابعه آقای قاسم محمدی اظهار کرد: اداره مخابرات تابعه، در قسمت منطقه شرق اصفهان می باشد که شامل ۶ بخش با وسعت۱۷۴۱۲ کیلومتر است و  شامل (بخش کوهپایه، هرند، بن رود، بخش جرقویه سفلی، جرقویه علیا و مرکزی) می باشد .

محمدی عنوان کرد:  با عنایت به تعداد ۱۱۴۴۰۸ تلفن منصوبه ثابت در این محدوده و گستردگی مراکز در این منطقه ، مشترکین بنا به نیاز خود می توانند از تکنولوژی سیار، سیمی،  FTTH، کابل و شبکه سیمی بهره مند گردند. ضریب بهره برداری تلفن ثابت در محدوده مرکز مخابرات تابعه حدود ۴۷ درصد می باشد.


محمدی بیان داشت: مخابرات مرکز تابعه از سال ۱۳۷۴ تاسیس گردید و  هم اکنون با راه اندازی ۸۶  مرکز در روستاها و شهرهای مجاور به مشترکین محترم در حال ارایه سرویس و خدمات می باشند.

رییس مرکز مخابرات تابعه افزود: مخابرات مرکز تابعه با بهره مندی تکنولوژی FTTH در سه منطقه هرند، شهرک صنعتی سروش بادران و شهرک صنعتی رحیم آباد با واگذاری ۲۱۸ پورت، به مشترکین درخواست دهنده سرویس با سرعت و کیفیت بالاتر، خدمات ویژه ارائه می دهد .

در ادامه گفتگو حمیدرضا ملکی کارشناس مسوول امور مشترکین مخابرات تابعه در خصوص امکانات موجود در بخش تلفن همراه بیان داشت: تعداد سایت های فعال در محدوده مخابرات تابعه ۹۶ سایت است و مراکز مخابرات تابعه و تعداد شهرهای تحت پوشش ۱۲ شهر می باشد. با فراهم سازی زیر ساخت در محدوده مرکز تابعه ۳۱ سایت دارای خدمات ۴G و ۵۲ سایت امکان پوشش دهی خدمات ۳G می باشد .