به گزارش جارچی اخبار، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: محوری های اصلی جذب گردشگران خارجی برای خراسان رضوی شامل گردشگری زیارتی، سلامت، تجاری و دیدار اقوام و فامیل است.

وی با بیان این که اداره کل خراسان رضوی از فعالان بخش خصوصی برای جذب گردشگری حمایت همه جانبه ای داشته است، ادامه داد: تمرکز فعالیت ها بر ملاقات با سفیران  کشورهای خارجی در ایران و کنسول کشورهای خارجی در مشهد، مذاکراه برای توسعه مناسبات گردشگری و اقتصادی و تسهیل رفت و آمد اتباع خارجی به خراسان رضوی و هم چنین مسافران اتباع ایرانی به کشورهای هدف بوده است.

بیدخوری اظهار کرد: علاوه بر ملاقات با سفرای کشورهای اوکراین، قرقیزستان، قزاقستان، ترکیه، افغانستان و پاکستان در ایران طی ۶ ماهه اول امسال، ملاقات هایی نیز با سفرای ایران در کشورهای  گرجستان، ترکیه، آلمان و هندوستان در ارتباط با جذب گردشگران خارجی به مشهد و خراسان رضوی برگزار شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: هفته گذشته نیز هم زمان با کنفرانس ملی اکوتوریسم در مشهد تور۳ روزه آشناسازی با خراسان رضوی  برای ۳۰ نفز از سفرا و نمایندگان ایران در کشورهای خارجی برگزار شد که در این برنامه توانستیم جاذبه های شاخص استان از جمله  مشهد و نیشابور، بینالود و توس معرفی کنیم.

بیدخوری درباره دیگر اقدامات شاخص حوزه گردشگری استان که به منظور توسعه گردشگری و جذب بیشتر زائران از کشورهای هدف صورت پذیرفته است، گفت: راه اندازی قطار مشهد – کربلا، برقراری پرواز مشهد – دوشنبه( تاجیکستان)، پیش بینی پروازهای مشهد به حیدرآباد، هند و آنکارا انجام شده است.

وی افزود: پیرو هماهنگی انجام شده از طریق بخش خصوصی و ایرلاین آزال کشور آذربایجان، نخستین پروازمستقیم مشهد- باکو انجام خواهد شد.

بیدخوری اظهار کرد: یکی از اهداف معاونت گردشگری در حوزه توسعه گردشگری داخلی آشناسازی فعالان حوزه گردشگری شامل دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی، راهنمایان تور، خبرنگاران و اصحاب رسانه، مدیران واحدهای اقامتی و دست اندرکاران تاسیسات گردشگری از قابلیت ها و جاذبه های گردشگری استان در حوزه تاریخی و فرهنگی بوم گردی ها، طبیعت گردی ، گردشگری کشاورزی و … در شهرستان های استان است.

او ادامه داد:تاکنون تورهای آشناسازی به مقصد شهرستان های تربت حیدریه در قالب قطار گردشگری و شرکت در جشنواره سرخ و سفید، تور آشناسازی کلات و کاشمرو خواف برگزار شده و به زودی تور آشناسازی به مقصد سبزوار و داورزن برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم چنین قطار گردشگری نیشابور، تربت حیدریه، خواف و سرخس در سال جاری راه اندازی شده است و امیداوریم با استمرار این اقدام بتوانیم از ظرفیت های ریلی استان برای توسعه گردشگری استان بیشتر بهره ببریم.