تقی‌رستم‌وندی سه‌شنبه شب در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در بحث ساماندهی حاشیه‌نشینی در این استان اقدامات خوبی در حال انجام است اظهار داشت: متاسفانه در استان به دلیل گذر زمان و عدم ریشه‌یابی ایجاد مسائل، با انباشتی از مواردی مواجه هستیم که برای حل مشکلات این منطقه باید برنامه ملی تدوین شود.

وی بیان کرد: مشارکت مراکز علمی و پژوهشگران و تجربه مدیران می‌تواند به عنوان پشتوانه یک برنامه مناسب برای حل معضلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: حجم مشکلات سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است و حل این معضلات به تنهایی در توان استان نیست بنابراین باید اقدامات ملی را به استان گره بزنیم و برای حل مشکلات استانی در قالب یک برنامه ملی به آن توجه و عمل شود.

وی ایجاد جریان عمومی برای مشارکت در حل مسائل حاشیه نشینی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید تلاش شود از ظرفیت همه‌ی سمن‌ها و خیریه‌ها برای رفع مشکلات حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی در این مناطق استفاده شود.

رستم وندی تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت شبکه ملی نیکوکاری، استفاده از تسهیل‌گران و پیشگامان توسعه اجتماعی، دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم است.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی و دیگر سازمان‌ها همچون بنیاد مستضعفان و بسیج نیز علاوه بر محرومیت زدایی و ارائه خدمات در روستاها، در محلات حاشیه نشین شهرها نیز خدمات ارائه دهند.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات، معضلات و رفتارهای نامناسب اجتماعی ناشی از رواج فرهنگ‌های غلط در جامعه است گفت: متاسفانه نگرش به سیستان و بلوچستان نگرش خوب و مثبتی نیست بنابراین باید با ایجاد قرارگاه رسانه‌ای برای تغییر دیدگاه‌ها و نگرش‌های منفی نسبت به این استان تلاش کرد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی نقش آموزش و پرورش و شبکه مدارس، شبکه سلامت، معلمان، مساجد و روحانیون و متنفذین اجتماعی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم برشمرد.

رستم وندی با بیان اینکه بودجه آسیب‌های اجتماعی هنوز به سازمان امور اجتماعی کشور نرسیده است افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان در صدر اولویت‌های اجتماعی و اعتبارات آسیب‌های اجتماعی هستند.