براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۲۳۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹۶۴ واحد افزایش به ۱۱۲ هزار و ۸۵۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۴۳ واحد رشد به ۷۵ هزار و ۳۷۰ واحد رسیدند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۴۳۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۲۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۶۹ واحد، صنعتی و معدنی چادرملو (کچاد) با ۳۱۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۰۹ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۰۵ واحد و فولاد خراسان (فخاس) با ۹۱ واحد از جمله شرکت‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، فاراک، خساپا و بانک اقتصاد نوین در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودروا در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۲۷ میلیون برگه سهم به ارزش یک هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۵۱ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۶۱۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۹۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, در بین تمامی نمادها، نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) ‌ بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل، پتروشیمی مارون (مارون)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، و مدیریت انرژی امید تابالن هور (وهور) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.