علی اصغر مونسان روز دوشنبه درحاشیه افتتاح نخستین موزه موسیقی محلی جنوب کشور در شهرستان تنگستان استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور چین سالانه ۱۵۰ میلیون گردشگر در جهان دارد و مناسبات خوبی میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران برقرار است به دنبال استفاده از این ظرفیت برای توسعه گردشگری کشور هستیم.

وی افزود: در این راستا در نخستین گام به دنبال افزایش شمار جذب گردشگران چینی به ایران تا یک میلیون نفر هستیم تلاش می‌شود این آمار در مراحل بعدی به ۲ میلیون نفر در سال برسد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: هم اکنون دور جدیدی از مذاکره با دولت چین در زمینه گسترش گردشگری انجام شده‌است و در حاشیه اجلاس چین رایزنی‌های مناسبی بین شرکت‌های گردشگری ایران با این کشور در این زمینه انجام گرفت.

وی در باره توسعه گردشگری با کشور عمان گفت: اگر چه این کشور در حوزه گردشگری سلامت با ایران مراوده‌های خیلی خوبی دارد اما تلاش می‌شود حجم گردشگران این کشور، علاوه بر سلامت در بخش تفریخی ارتقا یابد.

مونسان ادامه داد: با فعالیت‌های انجام شده، شمار گردشگران کشور عمان در ایران سه برابر افزایش یافته‌ و با وزارت بهداشت این کشور نیز توافق شده‌است تا ایران جزو کشورهای مورد تایید وزارت بهداشت عمان قرار گیرد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی در مورد گردشگری دریایی با کشور عمان گفت: کشتی‌های کروز زیادی در عمان رفت و آمد می‌کنند که قول داده‌اند این کشتی‌ها به بنادر جنوبی ایران از جمله بندرعباس و در گام بعدی در بخش‌های دیگری از شهرهای ساحلی از جمله بوشهر تردد کنند.

۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی، یک آژانس گردشگری روز دوشنبه با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان بوشهر افتتاح شد.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز دوشنبه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری را در سفر به استان بوشهر همراهی می‌کند.