روابط عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) به نقل از انجمن جهانی فولاد آمار داد که رشد تولید فولاد خام ( میانی) ایران همچنان دو برابر رشد جهانی است و در ۱۱ ماه سال۲۰۱۹ میلادی به رقم ۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ رسید، در حالی که تولید جهانی این فلز راهبردی رشد۲.۷ درصدی را در این مدت به ثبت رسانده است.

انجمن جهانی فولاد(World Steel Associa ) در ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۹ میلادی، آمار تولیدفولاد ایران را رقم ۲۳میلیون و ۶۴۸ هزارتن ثبت کرد که در مقایسه با تولید سال ۲۰۱۸ که رقم ۲۲میلیون و ۴۵۲هزارتن بود، افزایش۵.۳ درصدی را نشان می دهد.

تولید فولاد خام ایران در ماه نوامبر ۲۰۱۹ میلادی( ۱۰ آبان لغایت ۹ آذر ۹۸) با کاهش ۲.۶ درصدی نسبت به ماه مشابه در سال ۹۷ روبرو شد و به دو میلیون و ۱۳۰ هزارتن رسید. این رقم در نوامبر سال گذشته دو میلیون و ۱۸۷ هزار تن بود.

بررسی آمار تولید ۶۴کشور فولادساز جهان نیز از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۱۹ میلادی ( ۱۱ دی ۹۷ تا ۹ آبان ۹۸ ) یک میلیارد و ۶۸۴ میلیون و ۱۹۴هزارتن ثبت شد که حاکی از رشد۲.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ است.

میزان تولید فولادسازان جهان در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی، با یک درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۷ میلیون و ۷۹۱ هزار تن رسید. این رقم در نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۴۹میلیون و ۳۵۶ هزار تن ثبت شده بود.

آمار ۱۱ماهه سال ۲۰۱۹ میلادی نشان می دهد که به ترتیب چین با تولید ۹۰۴ میلیون و ۱۷۷ هزارتن، هند با ۱۰۱ میلیون و۹۵۴ هزار تن، ژاپن با ۹۱میلیون و ۵۲۷ هزار تن، آمریکا با ۸۰ میلیون و ۶۱۵ هزار تن و کره جنوبی با ۶۶ میلیون و ۳۲ هزارتن پنجکشور برتر فولادساز جهان بودند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، جمهوری اسلامی ایران اکنون در بین بیش از ۶۰ کشور جهان رتبه دهمین فولاد ساز را به خود اختصاص داده و پیش بینی شده با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی در ۱۴۰۴ به جایگاه هفتمین فولاد ساز برسد.