به گزارش جارچی اخبار »دکتر اسحاق جهانگیری صبح روز(دوشنبه) در بدو ورود به فرودگاه بوشهر از سوی استاندار و مدیران استان مورد استقبال قرار گرفت.
معاون اول رییس جمهور همچنین در گفتگو با خبرنگاران، از استان بوشهر به عنوان استانی سرفراز نام برد و گفت: استان بوشهر برای ایران یک نقطه افتخارآفرین است که در تمامی صحنه ها و مبارزات طولانی علیه استعمار درخشیده و نقش تعیین کننده ای داشته است.
دکتر جهانگیری افزود: علما، روشنفکران، دانشمندان و قهرمانان استان بوشهر نظیر رییس علی دلواری برای ایران و ایرانی مایه افتخار هستند و مردم بوشهر نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس داشته اند که امیدوارم بتوانیم در حد وسع و توان خود به این مردم بزرگوار خدمت کنیم.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های فراوان استان بوشهر برای توسعه، یکی از این ظرفیت ها را دریا دانست و افزود: دریا به عنوان یک ظرفیت کلیدی برای توسعه محسوب می شود و اقتصاد دریا محور نیز از سیاست هایی است که امروز به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد.
معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه های اصلی مردم کشور وضعیت معیشتی است اظهار داشت: دولت از فشارهایی که بر مردم وارد می شود آگاهی کامل دارد که البته باید بپذیریم این فشارها از جانب آمریکا بر کشور وارد می شود چرا که مهمترین منبع درآمدی کشور که نفت است را تحریم کرده اند و تلاش می کنند تا مانع از فروش نفت شوند.
دکتر جهانگیری ادامه داد: البته مدیریت کشور تلاش دارد با روش هایی بتواند نفت را به فروش برساند اما در هر صورت وقتی که مهمترین منبع درآمدی کشور تحت فشار قرار می گیرد، طبیعی است که فشارهایی بر اقتصاد کشور وارد شود.
وی اظهار امیدواری کرد که با برنامه ها و طرح های متعددی که در دستور کار دولت قرار دارد از بخشی از فشارهای مردم کاسته شود و دولت بتواند وضعیت معیشتی جامعه را بهبود بخشد.
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: از صبوری و بزرگواری مردم ایران تشکر می کنم که تا امروز سختی ها و فشارها را با بزرگواری تحمل کرده اند و امیدوارم که روزهای بهتری در پیش رو داشته باشیم.
ایشان درادامه برنامه های یک روزه سفر خود به استان بوشهر،طرح احداث و توسعه گلخانه در استان بوشهر ، بزرگترین طرح پرواربندی در جنوب کشوروپروژه ۱۵۰۰ هکتاری سیستم‌های نوین آبیاری را افتتاح کرد.
درافتتاح وبازدید معاون اول رئیس جمهور ازپروژه ها استاندار بوشهر،فرمانداردشتستان،نماینده دشتستان ودیگر مسئولین حضورداشتند
وی طرح احداث و توسعه گلخانه با ظرفیت تولید ۱۶ هزارتن محصول را افتتاح کرد و با توضیحات مسئولین اجرای این پروژه در جریان جزئیات فنی و میزان تولید سالانه قرار گرفت.
گفتنی است این طرح در زمینی به مساحت ۷۵ هکتار و با سرمایه گذاری ۱۵۶۷ میلیارد ریال اجرا شده است. این طرح که با هدف افزایش بهره وری و کارایی مصرف آب کشاورزی اجرا شده است، ‌برای ۶۷۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال آفرینی کرده است.
همچنین بزرگترین طرح پرواربندی درجنوب کشور با ظرفیت سه هزار رأس گوساله نیزافتتاح شد.
ایشان با حضور در شهرستان دشتستان بزرگترین طرح پرواربندی در جنوب کشور را افتتاح و به همراه سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از این طرح بازدید کرد.
ظرفیت سالانه تولید گوشت قرمز در این طرح ۸۰۰ تن است و این طرح در زمینی به مساحت ۵۵ هزار متر مربع اجرا شده است. گفتنی است سرمایه گذاری برای اجرای این طرح ۵۲۰ میلیارد ریال بوده است.
درادامه پروژه ۱۵۰۰ هکتاری آبیاری تحت فشار و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری درروستای بنداروز دشتستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهور ضمن افتتاح این طرح با توضیحات مسئولین و مجریان اجرای پروژه از جزئیات و میزان اثرگذاری اجرای سیستم های نوین آبیاری در بالارفتن راندمان و بازدهی مطلع شد.
این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ هکتار و با مشارکت ۱۰۲ بهره بردار اجرا شده است. هدف از اجرای این طرح افزایش میزان آبیاری و کارایی مصرف آب کشاورزی و نیز حفظ منابع آب و خاک است و میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح ۲۴۰ میلیارد ریال بوده است.
گفتنی است درسفر معاون اول به استان بوشهر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی هم حضورداشتند.