فرماندار هشترود از پرداخت ۲۰ میلیارد و ۸۱۲ میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان خبر داد.
امین امینیان روز سه‌شنبه در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری هشترود افزود: این تسهیلات برای ۱۷۱ طرح با اشتغال زایی ۴۱۶ نفر پرداخت شده و شهرستان از این نظر رتبه چهار استانی را داراست.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی گفت: همچنین ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کم بهره برای بخش کشاورزی در قالب تسهیلات حمایتی به کشاورزان منطقه پرداخت شده که در این زمینه شهرستان رتبه اول استانی را دارد.
امینیان با بیان اینکه عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات برای راه اندازی واحدهای تولیدی و اشتغالزایی قابل قبول نیست افزود: رویه برخی از بانک ها خلاف سیاست های کلی دولت در زمینه حمایت از تولید و اشتغال است.
فرماندار هشترود همچنین بر تربیت نیروی متخصص و ماهر در شهرستان تاکید کرد و گفت: تربیت نیروی متخصص و ماهر باید بر اساس نیاز منطقه باشد و آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای در این زمینه نقش اساسی دارند.
امینیان به ظرفیت های شهرستان در بخش های گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: توجه به این بخش و سرمایه گذاری در آن به ایجاد اشتغال و توسعه منطقه کمک می کند ضمن اینکه در این راستا نباید بخش معدن و کشاورزی فراموش شود.
شهرستان هشترود با ۵۷ هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع بوده و نرخ بیکاری در این شهرستان بیش از ۲۴ درصد و بالاتر از میانگین استانی ۱۱ درصد است.