معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: طرح توسعه اقتصادی در مرحله اول در ۶۵ روستای این استان اجرا می‌شود.
نادر اصغرپور، روز چهارشنبه در جلسه تبیین این طرح افزود: این طرح با هدف جلب مشارکت های محلی، توانمندسازی روستایی بر اساس قابلیت ها و هدفمند سازی تسهیلات اعطایی و ایجاد ارتقا درآمد روستایی اجرا می شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه در مراحل بعدی این طرح در سایر روستاها نیز اجرا می شود، اظهار داشت: از تمام توان مدیریتی و قانونی سازمان در جهت اجرایی شدن این طرح که توسط پژوهشگران استان در حال تدوین است، استفاده می شود.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات کارشناسی متعدد در خصوص اجرای بی عیب و نقص این طرح گفت: در جلسات کارشناسی چالش های پیش روی طرح اعم از عوامل بازدارنده قانونی مطرح و پیشنهادات لازم برای رفع آنها ارائه می شود.
اصغرپور، ادامه داد: این طرح در هریک از روستاهای تعیین شده بنا به ظرفیت ها و پتانسل های موجود در ۴ حوزه خدمات، گردشگری، کشاورزی و صنعت پس طی مراحل کارشناسی اجرا می شود.
برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در ۲۵ هزار روستای کشور در طول پنج سال اجرا می‌شود.