نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ‌مراکز علمی، فرهنگی و دانشگاهی باید پیش قدم در ارتباط با گام دوم انقلاب باشند و در این خصوص اقدامات خوبی در تبریز آغاز شده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی آل هاشم چهارشنبه شب در مراسم رونمایی از کتب آموزش شهروندی، با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ‌ رونمایی از کتب آموزش شهروندی در نوع خود حرکت بسیار ارزشمندی است که از طرف شهرداری و آموزش و پرورش انجام شده و این اقدام اولین بار است که در ایران انجام می شود و می‌تواند گام های موثری برای پیمودن گام دوم انقلاب در خصوص وظایف شهروندان را ترسیم کند.
‌به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی همچنین پیشنهاد کرد دبیرخانه دائمی گام دوم انقلاب با چارچوب چابک ولی تاثیر گذار برای دانشگاه ها و حوزه های علمیه با هدف تبیین علمی گام دوم انقلاب در تبریز ایجاد شود.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تاکید کرد: بیانیه گام دوم، منشور آینده انقلاب است و هر کجا کار نو و موثری انجام شده است در ساختار های آنها جوانان تاثیر گذار بودند.
‌وی ادامه داد: جوانان پر انرژی اهل ریسک و بانشاط هستند و می‌توانند اهداف انقلاب را به سر مقصد مقصود برسانند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: ‌ به جوانان مومن و دغدغه‌مند انقلاب باید زمینه نقش آفرینی و اعتماد و امید را فراهم و تقویت کنیم.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: ‌ رونمایی از کتب آموزش شهروندی می تواند جزئی از دکترین سیاسی انقلاب بوده و نقش آفرین باشد.
وی تاکید کرد: ‌ وابستگی به خارج و نفت را باید کم کنیم و این می تواند از برکات و مهم گام دوم انقلاب باشد.
امام جمعه تبریز یادآور شد: ‌رسانه‌ها به ویژه رسانه های نوین مهم‌ترین ابزار گفتمان‌سازی محسوب می‌شوند و می‌توانند نقش مهمی در برداشتن گام دوم انقلاب ایفا کنند، بر این اساس مدد گرفتن از کارهای هنری و رسانه ای در این خصوص مفید است.