علی اصعر مونسان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کاخ صفی اباد بهشهر مازندران در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه بنای تاریخی که در صفی آباد واقع شده از بناهای تاریخی ارزشمند مربوط به دوره شاه عباس با قدمت ۴۰۰ سال است.
وی افزود: هماهنگی هایی از سوی وزارت میراث فرهنگی با وزارت اطلاعات برای تحویل این بنای تاریخی انجام شده که بزودی این فضا برای بازدید مردم و گردشگران آماده می شود.
مونسان گفت: وزارت میراث فرهنگی همچنین با استانداری مازندران برای مرمت این بنای ارزشمند تاریخی توافقاتی داشته است و بر این اساس برنامه خوبی برای بهشهر خواهیم داشت تا بهشهر هم همانند غرب مازندران به یکی از مناطق مهم و قطبی در گردشگری تبدیل شود. تا طبیعت و موضوعات تاریخی منطقه از مواهب گردشگری بهره ببرند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی در مورد تمهیدات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد سفرهای نوروزی در کشور نیز افزود: هر ساله ستادهای سفر به مناسبت ایام تعطیلات نوروز با حضور ۴۰ دستگاه اجرایی تشکیل می شوند تا تمام تمهیدات لازم اندیشیده شود.
مونسان گفت: در دو سال گذشته پروژه های متعدد گردشگری به مجموعه گردشگری کشور اضافه و تعداد گردشگران خارجی نیز دو برابر شده و امسال امیدواریم تا آخر سال تعداد این گردشگران به عدد ۱۰ میلیون نفر برسد که نسبت به ۴.۶ میلیون نفر سال ۹۶ بسیار عدد مناسبی است.
وی افزود: با همراهی همه دستگاه های اجرایی در جهت معرفی مقاصد جدید گردشگری و تنوع بخشی به محصولات تلاش خواهیم کرد.
وی افزوده شدن بوم گردی ها و هتل بوتیک ها به مجموعه گردشگری و اکوتوریسم را از دیگر اقدامات برشمرد و از مردم خواست: به سایت visitiran.ir مراجعه کنند و تمام مقاصد و موضوعات گردشگری را ببینند.
وی تاکیدکرد: تمام تلاش این است که توزیع مناسب و یکنواخت گردشگری را در کشور داشته باشیم.