فرماندار چاراویماق گفت: تداوم راه شهدا در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و در این راستا باید برنامه‌ریزی شود.
صابر تقویمی روز شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که مهم‌ترین رمز پیروزی ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس بود وظیفه تک تک مسوولان و مردم است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: نصب و تعویض تابلوهای مزار شهدا، ساماندهی یادمان شهدای گمنام، معرفی رابط ایثارگران ادارات و ارائه گزارش دستگاه‌ها در خصوص هزینه کرد ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی از مهمترین مصوبات این شورا در شهرستان است که باید اجرایی شود.
تقویمی در ادامه مهم‌ترین علت عدم ترویج مطلوب فرهنگ ایثار و شهادت را عدم داشتن برنامه راهبردی و عدم سیاست گذاری مسوولان در یکپارچه‌سازی برنامه‌های فرهنگی در جامعه دانست و بیان کرد: برای رسیدن به این نقطه مطلوب باید همه مسوولان بسیج شده و یکپارچه عمل کنند.
وی گفت: همه ما مدیون خانواده‌های شهدا هستیم و هر کاری که در جهت رفع مشکلات این عزیزان انجام دهیم جبران‌کننده فداکاری آن‌ها نخواهد بود.
وی حضور در جمع خانواده‌های شاهد و ایثارگر را موجب سعادت دانست و اظهار داشت: پاسداشت مقام شهدا و ارج نهادن به از خودگذشتگی و فداکاری آنان وظیفه‌ای سنگین است و باید تمامی افراد جامعه قدردان زحمات آنها باشند.
شهرستان چاراویماق دارای ۲ بخش به نام‌های مرکزی شامل دهستان‌های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب غربی، ورقه و قوری چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب شرقی، یک نقطه شهری به نام قره‌آغاج و ۲۴۸ آبادی است.
این شهرستان با حدود ۳۱ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.