مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند از احداث سه مدرسه جدید در این شهر خبر داد و گفت: این مدارس به صورت ۹ کلاسه و ۱۲ کلاسه از محل منابع و درآمدهای این شرکت احداث و تا شهریور سال آینده تحویل آموزش و پرورش می‌شود.
عباس مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزی این منطقه در حدود ۱۸ هزار نفر است، افزود: یکی از اصلی ترین دغدغه های ما در این مدت توجه ویژه به مسائل آموزشی بوده از این رو توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی را به جد پیگیر هستیم.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: در همین راستا سه واحد مدرسه شامل مدرسه شهید نومی گلزار در فاز۴ ، مدرسه غدیر محله ۱۳۲۵ در فاز۳ و مدرسه فردوسی محله ۱۳۲۳ در فاز۳ نیز شهریور ماه سالجاری توسط شرکت عمران سهند در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند، اظهار کرد: در راستای توسعه برنامه های فرهنگی ساخت یک واحد فرهنگسرای مدرن شامل کتابخانه بزرگ در فاز دو شهر جدید سهند در دست اقدام است.
وی به ساخت ۲ مسجد در شهر جدید سهند را نیز اشاره کرد و گفت: ساخت این مساجد در فاز ۲ و فاز ۳آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم دهه فجر امسال یکی از مساجد را افتتاح و در اختیار مردم فهیم و فرهنگ مدار سهند قرار دهیم.
مصطفوی همچینن با تاکید بر توسعه فضای سبز افزود: طی سال گذشته تلاش کردیم در حد امکان از فضاهای موجود مجتمع ها به عنوان فضاهای سبزاستفاده کنیم و خواسته همشهریان مبنی بر افزایش فضای سبز را جبران کنیم.
وی راه اندازی مجموعه هشت بهشت به عنوان تفرجگاه جنگلی در این شهر را یادآور شد و گفت: در این مجموعه، مدرسه تنیس، مدرسه اسب سواری ، دوچرخه سواری و زمین فوتبال آماده خدمت رسانی به همشهریان است.
شهر جدید سهند با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرهای پر جمعیت استان شناخته می شود .