رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش به منظور تقویت امر پژوهش در مدارس، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی و حمایت‌های مادی از معلمان پژوهنده را در دستور کار دارد.
فرهاد کریمی در نشست تخصصی بازاندیشی در مسائل آموزش و پرورش در تبریز گفت: آموزش و پرورش در دورانی به سر می برد که باید سند تحول بنیادین را در دستور کار خود قرار دهد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش بر توجه بیش از پیش مجموعه به پژوهش محوری تاکید کرد و افزود: سند تحول به خودی خود می تواند در جامعه تاثیر شگرفی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید همه برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تعلیم و تربیت از مرحله اول بررسی موضوع و نیازسنجی تا پایان آن مبتنی بر پژوهش باشد.
کریمی گفت: ما بیش از هر جای دیگری باید با جدیت و حساسیت به فکر پژوهش محوری باشیم چون با امر رفتارسازی و ذهن و روان فرزندان این سرزمین سر و کار داریم.
کامیار قهرمانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز گفت: در استان ما با تصویب گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان راهبران آموزشی در سالهای اخیر تشکیل شده و این برنامه در مناطق محروم و کم برخوردار استان نیز اجرا می شود.