مدیر جهادکشاورزی شهرستان هریس با اشاره به اجرای طرح پلاک گذاری ۷۲۰ دستگاه تراکتور در این شهرستان از اتمام پلاک‌گذاری تراکتورهای کشاورزی تا پایان سالجاری خبرداد.
به گزارش جارچی اخبار محمدپرتوی روز دوشنبه در حاشیه اجرای این طرح در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: در راستای طرح ساماندهی ماشین آلات کشاورزی و بهره مندی بهتر کشاورزان از دریافت خدمات، مرحله پنجم پلاک گذاری تعداد ۱۲۰ دستگاه تراکتور با هماهنگی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و همکاری نظام صنفی کشاورزی و پلیس راهور هریس در شهرهای کلوانق و هریس انجام شد.
وی ادامه داد: از ۱۶۵۰ دستگاه تراکتور شناسایی شده در این شهرستان تا کنون بیش از۷۲۰ دستگاه تراکتور پلاک گذاری شده است و تا پایان سالجاری هیچ تراکتوری دراین شهرستان فاقد پلاک انتظامی نخواهد بود.
پرتوی در خصوص هدف از اجرای این طرح گفت: هدف از شماره گذاری و ساماندهی، شناسنامه دار کردن و سند دار نمودن تراکتورهایی است که فاقد سند می باشند و با انجام این کار مشکلات مالکیتی برطرف می شود و ساماندهی نظام تخصیص سوخت بر مبنای پلاک گذاری تا پایان سال جاری ادامه می یابد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح ابلاغی تمامی تراکتورهای فاقد پلاک انتظامی بدون محدودیت سال ساخت می توانند به پلاک کوبی تراکتورهای خود اقدام کنند تا از قطع سهمیه سوخت تراکتورخود از اول سال ۹۹ جلوگیری به عمل آورند.
مدیرجهادکشاوری هریس درادامه عنوان کرد: با پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی و کنترل مصرف سوخت، ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت می‌توانیم نیازهای بخش کشاورزی را به موقع تامین کرده و مشکلات موجود را در این زمینه رفع کنیم و با شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی که یکی از ضروریات خدمت‌رسانی مطلوب در عرصه مکانیزاسیون است، می‌توان در سوخت‌رسانی به ماشین‌آلات کشاورزی برنامه‌ریزی کرد.