مدیر جهادکشاورزی چاراویماق از توزیع ۴ هزار و ۲۲۰ تن کود ازته و فسفاته در این شهرستان خبرداد و گفت: کوتاهی در تامین به موقع کود سرک بهاره موجب غفلت از تغذیه مناسب گیاهی و در نهایت کاهش تولید می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار ناصر نوروزی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی کمیته توزیع کود سرک بهاره سال زراعی ۹۹-۹۸ در چاراویماق اظهار داشت: ۹۶ درصد سطح زیر کشت شهرستان به صورت زراعت دیم بوده و از این میزبان حدود ۹۰ درصد به محصول استراتژیک گندم اختصاص یافته است.
وی گفت: چاراویماق از مراکز مهم تولید گندم و جو در منطقه است و باید تلاش کنیم با اقدامات موثر و به موقع این شهرستان را به عنوان یکی از مهمترین قطب های تولید گندم و جو در کشور معرفی کنیم.
نوروزی بر اهمیت آموزش در کشاورزی تاکید کرد و افزود: کشاورزی مبتنی بر دانش، علاوه بر توسعه منطقه به درآمدزایی پایدار نیز کمک می کند.
چاراویماق با سه هزار و ۷۰۰ نفر بهره بردار بخش کشاورزی دارای ۷۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می کند.
محصولات عمده بخش کشاورزی چاراویماق گندم و جو، حبوبات، علوفه، تره بار و محصولات باغی و فرآورده های لبنی، عسل، چغندرقند، دانه های روغنی، انواع صیفی جات و پوست است.
چاراویماق یکی از شهرستان های الگوی اقتصاد مقاومتی، دارای ۲ بخش به نام‌ های مرکزی (شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی) و شادیان (شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی)، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و ۲۴۸ آبادی است.
این شهرستان با حدود ۳۱ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.