رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز از ارائه پیشنهاد ایجاد معاونت پیشگیری و پایش شهرداری به منظور کنترل و نظارت بر و ساخت و سازها خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، فریدون بابایی اقدم اظهار داشت: بر اساس ماده ۸۰ قانون شوراها، ۳۴ وظیفه به شورای شهر تعریف شده که بخش عمده آن به حوزه شهرداری مربوط بوده و در ارتباط با سیاست گذاری و نظارت است.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: در حوزه ساخت و ساز، معاونت خدمات شهری در طول سال ها آن گونه که باید نتوانسته در برابر ساخت و سازها نظارت و کنترل داشته باشد که نتیجه ی آن سبب ایجاد لکه های بزرگ در کاربری های مختلف شامل صنعتی و مسکونی است.
او ادامه داد: ایجاد این کاربری ها که هم در داخل محدوده شهر و هم در خارج از حریم شهری است، موجب عدم رعایت قوانین و ضوابط شهرداری شده به طوری که طبق قانون بایستی در تفکیک اراضی هر ۱۷۵ متر مربع یک ملک مسکونی باشد که عملاً رعایت نمی شود که ما را هم در حال و هم در آینده با مشکلات متعددی مواجه خواهد کرد.
بابایی اقدم در همین خصوص از ارائه پیشنهاد ایجاد معاونت پیشگیری و پایش خبر داده و تصریح کرد: پیشنهاد داده ایم از معاونت خدمات شهری وظیفه ی نظارت بر ساخت و سازها را تفکیک کرده و به معاونت جدید یاد شده محول نماییم که آن معاونت به شکل جدی وارد عمل شود.
به گفته عضو شورای شهر تبریز پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و رعایت هر چه بیشتر ضوابط از جمله اهداف ایجاد معاونت پیشگیری و پایش در شهرداری تبریز است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پایان یادآور شد: مشکلات درآمدی و به دنبال آن تراکم فروشی باعث شده تا حقوق مردم در وضعیت فعلی پایمال شود و به خاطر چند طبقه واحد مسکونی اضافی نسبت به حقوق همسایه غفلت شود که امری کاملاً مذموم است.