جلسه کمیته فنی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با حضور شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی تبریز در محل این سازمان برگزار شد و پروژه ها، مشکلات و تجهیزات سازمان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش جارچی اخبار، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در این نشست با ارائه گزارش تفصیلی از عملکرد سازمان و برنامه ها و طرح های پیش رو گفت: قرارداد تولید برق از پسماند را علی‌رغم داشتن منتقدین به صورت کاملا علمی و با بهره گیری از تجارب متخصصین و وکلای بین‌الملل پیش می بریم.
علیرضا اصغری افزود: بزرگترین پروژه های زیست محیطی کشور اخیراً با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء در تبریز کلنگ زنی شد تا بتوان با بهره‌گیری از آن از آثار مخرب پسماندهای شهری جلوگیری کرد
اصغری خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت پسماند همه تلاش خود را می‌کند تا تبریز همواره طلایه‌دار تمیز ترین شهر ایران باشد و در این راستا سعی داریم از تکنولوژی های روز دنیا استفاده کنیم.
رئیس شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه ضمن تقدیر از عوامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز بیان کرد : باید همانند پروژه زباله سوز و دیگر پروژه هایی که اخیرا کلنگ زنی شد به مجموعه نگاه علمی داشته باشیم و از توان بالقوه سرمایه گذاران بین‌المللی در مبحث تولید برق و بهره‌برداری از زباله استفاده کنیم.
همچنین دبیری در خصوص رعایت مسائل ایمنی توسط پاکبانان گفت: یکی دیگر از مباحثی که بایستی سازمان به آن توجه ویژه داشته باشد ایمنی کاری پاکبانان است همانطور که اخیرا شاهد بودیم در اثر سهل‌انگاری مسائل ایمنی داغدار دوتن از پاکبانان خدوم شهرمان شدیم.
وی افزود: در الگوهای موفق دنیا همیشه از سیستم های مکانیزه در رفت و روب شهر استفاده می‌شود و ما نیز باید ساز و کاری همراه با نظارت و تاکید برای استفاده از وسایل ایمنی توسط پاکبانان داشته باشیم تا شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم.