مقامات ارشد در استان ها در واکنش به این جنایت تازه آمریکایی ها در منطقه در پیام هایشان ضمن بیان تبریک و تسلیت این عروج آسمانی به پیشگاه امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب و ملت شهید پرور ایران، انزجار خود را نسبت از عاملان جنایت بیان داشتند.

پیام محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی پیام تسلیتی صادر کرد و شهادت را سعادتی برشمرد که خداوند متعال برای بندگان خاص خویش وعده فرموده است.

در متن این پیام آمده است : کارنامه خدمات و مجاهدت‌های آن شهید عزیز مصداق تحقق آیه شریفه «والذین قتلوا فی سبیل‌الله فلن یضلَّ اعمالهم سیهدیهم و یصلح بالهم و یدخلهم الجنه عرفها لهم» است.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با تسلیت شهادت سردار سلیمانی تاکید کرده است که راه آن شهید در بین آزادیخواهان جهان ادامه خواهد داشت.

در پیام استاندار چهارمحال و بختیاری آمده است : آن فرمانده دلاور نمونه ای ارزشمند و بزرگ برای یاران رهبر و انقلاب بود که بر سر دفاع از ارزش های نظام مقدس اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب و مردم و رهبر عزیزمان کرد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه هم در پیامی شهادت سردار رشید، سلحشور و پرافتخار اسلام و همراهان ایشان را به دست دولت تروریست و جنایتکار امریکا ؛‌ به محضر رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی و ملت شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت گفته .

در این پیام تاکید شده است ؛ بدون تردید راه سترگ ایثار و مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی این مبارز خستگی ناپذیر و سلحشور در نیروهای مقاومت اسلامی ادامه خواهد یافت و سبب وحدت و انسجام امت و ملت اسلام برای مبارزه با اسکتبار، جنایتکاران و نظام سلطه خواهد شد.

بهرام سرمست استاندار قم‌ نیز در پیامی عروج ملکوتی سردار غرورآفرین اسلام حاج قاسم سلیمانی را موجب تاسف و تاثر خوانده و او را مردی از تبار دلدادگان به اباعبدالله الحسین (ع)و جامانده از کاروان عاشورائیان خوانده است که بعد از عمری ایثار و مجاهدت خالصانه و شجاعانه در میدان جهاد و شهادت که ثمره تلاش آن احیای جبهه مقاومت و تقویت وحدت ،همدلی و همگرایی ملی بود ، به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت در راه خدا نائل آمد .

سید موسی خادمی استاندار لرستان هم روز جمعه با صدور پیامی این شهادت را تسلیت گفت و اظهار داشت: این شهید بزرگوار بیشترین نقش را در تضعیف داعش داشت.

این پیام افزوده است ؛ این شهید بیشترین نقش و اثر را در تقویت نیروهای مقاومت اسلامی و تضعیف نیروی شیطانی داعش در منطقه داشت و قهرمانانه جان خود را برای حفظ اسلام و ایران هدیه کرد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان، عزیزاله شهبازی استاندار البرز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم در پیام های خود این شهادت را تسلیت گفته و ثمره این خون را پیروزی جبهه مقاومت دانسته اند.
به گزارش جارچی اخبار و به نقل ازایرنا, صدور پیام های مشابه در حالی در استان ها ادامه دارد که برپا کنندگان آیین های عبادی – سیاسی نماز جمعه در تدارک فراهم کردن شرایط حرکت های خودجوش مردمی در واکنش به این جنایت در حاشیه نماز جمعه هستند.

ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون “الحشد الشعبی” عراق سحرگاه امروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا صورت گرفت.