رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اصلاح سیستم مالی یک اداره، راه را برای رفع سایر مشکلات هم هموار کرده و سبب ارائه مطلوب خدمات می‎شود.
به گزارش جارچی اخبار، محمد حسین صومی که در آیین تجلیل از تیم مشارکت کننده دانشگاه در اخذ جایزه چهار ستاره تعالی منابع انسانی و جشنواره شهید رجایی سخن می گفت با بیان اینکه ما بیش از نیمی از وقتمان را در اداره صرف می‌کنیم، اظهار کرد: معتقد هستم زمانی که در اداره حضور داریم، ضمن غافل نشدن از یاد خانواده، باید به درستی به مسئولیتمان هم عمل کرده و به فکر ارباب رجوع هم بوده و ایثارگری کنیم.
وی افزود: تلاش‌های شما درمسیر خدمت به مردم و حرکتی درست بوده و این به معنی نبود خطا و قصور در سیستم ما نیست، اما پذیرش همین موضوع و نسبی فرض کردن مطلوبیت خدماتی که ارائه می‌کنید، گامی به جلو تلقی می‎شود.
صومی با ارزیابی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در سال ۹۶ جزو دانشگاه‌‎های اول و به عنوان دانشگاه سرآمد معرفی شدیم و در سال گذشته هم در میان حدود ۱۰۰ موسسه وابسته به وزارت بهداشت و درمان و بر اساس فرایندها و برنامه‎ریزی‌ها، جزو دانشگاه‌های سرآمد بودیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه از پیشرفت و مطلوب بودن عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینه حسابرسی در طول سال‎های گذشته خبر داد و افزود: کارشناسانی هستند که با ارائه مستنداتشان می‎توانند بگویند که اینجا ریالی خارج از ضوابط هزینه نشده است.
وی متذکر شد: معتقد هستم دانش آموز و دانشجوی خوب کسی است که اگر از عملکرد خودش مطمئن است، ضمن کسب نمرات خوب بتواند در صورت ضایع شدن حقش، به طور تمام قد از حقوقش دفاع کند، در حوزه آموزش هم معلم خوب کسی است که به درستی تدریس کرده و به درستی امتحان گرفته و نمره دهد، کسب نمره خوب راحت، اما حفظ آن سخت است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی سرمایه‌ای ملی است، اظهار کرد: هر زمان اتفاق و اتحادی پیش می‎آید، عده‎ای کاسه داغ‌تر از آش با گل به خودی تلاش می‎کنند که این قهرمانان ملی را از ما بگیرند.
دکترصومی خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که در طول ۴۵ سال گذشته با جریان‌های سیاسی کشور، آشنا هستم، همچنان معتقدم که شهید سپهبد قاسم سلیمانی برای مردم تلاش می‌کرد و با نگاهی به جملات و اظهارات سردار، می‌توان فهمید که سردار سلیمانی خودش را فدای نظام و اعتقاداتش کرد، اما در مقابل این، کسانی هم هستند که امروز حرفی را زده و با اندک تغییری، حرفشان را عوض می‎کنند.
وی در خاتمه متذکر شد: هر کاری که می‌توانید برای مردم انجام داده و اگر نمی‌توانید انرژی مثبتی به مردم بدهید، انرژی منفی ندهید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان این جلسه از اعضای تیم مشارکت کننده در اخذ جایزه تعالی منابع انسانی و جشنواره شهید رجایی تجلیل کرد.