فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) سوریه گفت: در مدتی که در جبهه مقاومت در کنار سردار در سوریه و عراق بودم، پیش‌بینی‌های نظامی سردار سلیمانی درست از آب درمی‌آمد و به نوعی دشمن‌شناسی عملیاتی داشت و در تجزیه و تحلیل جنگی، توانایی بالایی داشت.
سردار رحیم نوعی اقدم در آیین میثاق دانشگاهیان آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با سردار شهید قاسم سلیمانی ، با اشاره به شخصیت منحصر به فرد سردار دلها در مبارزه با داعش در سوریه و عراق اظهار کرد: هنوز فرصت زیادی برای ما وجود دارد تا به درستی پی به شخصیت حقیقی سردار ببریم.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه مدت ۶ سال در جبهه مقاومت و در شرایط بسیارسخت همراه سردار بودم، افزود: در مدتی که به عنوان سرباز در خدمت سردار سلیمانی بودم جز تواضع و فروتنی و اخلاق مداری چیزی از وی ندیدم.
وی با طرح این سوال که چه چیز باعث شد برای تشییع پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش، مردم اینگونه بدون توجه به حزب و جناح به خیابانها آمدند؟، اظهار کرد: هیچ کس در دنیا نمی تواند اینگونه حرکت مردمی را به صورت سیل خروشان به خیابانها آورد و این نشان می دهد سردار سلیمانی به دور از هر جناحی محبوب دلها بود و خدا به وی کمک کرد.
سردار نوعی اقدم با بیان اینکه به گفته بسیاری از خبرنگاران خارجی که برای تشییع پیکر شهید سلیمانی و هم رزمانش آمده بودند این سیل خروشان تنها در زمان رحلت امام خمینی(ره) دیده شده بود، گفت: سردار سلیمانی علاوه بر اینکه خدایی بود و تنها برای رضای خدا کار می کرد، فرماندهی خود را از حضرت زینب(س) می گرفت و همه اینها به اذن الهی انجام شد.
سردار نوعی اقدم ادامه داد: حاج قاسم در ادب، گذشت و ایثار سرباز ولایت بود و در مقابل رهبر خود را کوچک می کرد و خداوند به همین دلیل بزرگش کرد که این چنین برای تشییع پیکرش میلیون ها نفر آمدند.