مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به کسب سهمیه المپیکی و پارالمپیکی ورزشکاران استان، گفت: در زمینه حمایت از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی مشتاق به حضور بخش خصوص هستیم.
به گزارش جارجی اخبار، ایوب بهتاج روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کسب رتبه چهارم استان در المپیاد استعداد های برتر کشور، افزود: علی رغم اینکه مشکلات اقتصادی در پیشرفت برنامه ها تاثیر گذار است، سعی کردیم در بحث اعزام تمام تیم های ورزشی و برگزاری مسابقات با مشکلی روبرو نشویم که نتیجه کارمان صعود چهار پله ای نسبت به سال گذشته و کسب مقام چهارمی المپیاد استعداد های برتر کشور بود.
مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به موفقیت های ورزشکاران آذربایجان شرقی در میدان های ورزشی افزود: برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان هم در حوزه عمران همچنین در حوزه ورزش و جوانان به خوبی پیش می رود و نسبت به سال های گذشته در این امر پیشرفت هم داشتیم.
بهتاج در خصوص تعداد سهمیه های المپیکی کسب شده توسط ورزشکاران استان، اعلام کرد: تا زمان حاضر، میلاد وزیری در رشته تیراندازی با کمان و میر هاشم حسینی در رشته تکواندو سهمیه المپیک کسب کردند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در رشته کشتی پرویز هادی و در رشته دو و میدانی ۴۰۰ متر با مانع مهدی پیرجهان بتوانند کسب سهمیه کنند.
بهتاج با اشاره به مسابقات پارالمپیک، اظهار کرد: با توجه به اینکه به صورت رسمی به ما اعلام نشده است ولی تیم ملی فوتسال نابینایان کشورمان کسب سهمیه کرده است که در این رشته ۲ ورزشکار از استان آذربایجان شرقی در این تیم حضور دارند و امیدواریم در دیگر رشته های ورزشی مثل دو و میدانی، جودو و شطرنج موفق به کسب سهمیه شویم.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دیگر استان ها شرکت ها و واحدهای تولیدی با تشویق و حمایت های مالی از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی زمینه موفقیت این ورزشکاران را آماده می کنند، گفت: ما نیز امیدواریم در استان آذربایجان شرقی نیز با حمایت ما که بخش دولتی هستیم و بخش خصوصی بتوانیم به نمایندگان استان در این مسابقات مهم ورزشی انگیزه دهیم تا خوش رنگ ترین مدال مسابقات را به ارمغان بیاورند.
وی در مورد میزبانی آذربایجان شرقی در مسابقات ورزشی پیش رو عنوان کرد: با توجه به اینکه برنامه ورزشی مسابقات سال ۱۳۹۹ هنوز از سوی فدراسیون ها اعلام نشده است، استان آذربایجان شرقی هم کاندیدای مسابقات بسکتبال جوانان غرب آسیا و هم میزبان مسابقات هندبال جوانان آسیا می باشد که فعلا قطعی نشده ولی با توجه به اینکه از جایگاه خاصی در این خصوص برخورداریم به دنبال تفاهم با فدراسیون های مربوطه هستیم تا این مسابقات در استان ما برگزار شود.
بهتاج در پاسخ به این سوال که تحویل سالن هیات تکواندو شهرستان تبریز به یک هیات ورزشی دیگر صحت دارد یا خیر؟ و در صورت صحت آیا این مطلب در تضاد با حمایت از رشته های ورزشی موفق به کسب سهمیه المپیک نیست؟ گفت: متاسفانه باید بگویم که سرانه سالن های ورزشی شهرستان تبریز نسبت به جمعیت آن نزدیک به ۲۱ صدم مترمربع می باشد که در بین ۲۱ شهرستان استان آذربایجان شرقی تبریز از کمترین سرانه ورزشی برخوردار است.
وی افزود: هم با توجه به انتظار و درخواست هیات های ورزشی مبنی بر اینکه در سطح شهرستان تبریز حداقل یک سالن ورزشی در اختیاز داشته باشند و هم اینکه وجود خانه تکواندو استان که از لحاظ مساحت و تجهیز امکانات در کشور بی نظیر است، برنامه ریزی کردیم که سالن هیات تکواندو تبریز را در اختیار یک رشته ورزشی دیگر قرار دهیم ولی این برنامه ریزی نیز قطعی نشده است و حتی به دنبال مکان مناسب دیگری یا از سالن های در اختیار اداره کل و یا مشارکت با شهرداری تبریز برای هیات تکواندو تبریز یا آن رشته مدنظر هستیم که در هفته های آتی به نظر نهایی دست خواهیم یافت و در این خصوص اطلاع رسانی خواهیم کرد.