آذربایجان‌شرقی با درخشش وزنه‌برداران خود به مقام چهارم تیمی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور(انتخابی تیم‌ ملی‌) دست یافت.
به گزارش جارچی اخبار، این رقابت‌ها دومین دوره یادواره استاد بهمن‌ مطلق و‌ گرامیداشت سردار سپهبد شهید حاج‌ قاسم‌ سلیمانی به میزبانی اهواز برگزار شد.
حسین پاکار، حسین رضوی و امین بوکان با کسب مدال‌های رنگارنگ در یکضرب، دوضرب و مجموع ۴۰۹ امتیاز برای استان کسب کردند.
در رقابت‌های انفرادی، حسین رضوی در دسته ۵۵ کیلوگرم در یکضرب ۸۶ کیلوگرم، مدال برنز و در دوضرب۱۱۰ کیلوگرم، مدال طلا و در مجموع با ۱۹۶ کیلوگرم مدال برنز را به دست آورد.
حسین پاکار در دسته ۶۷ کیلوگرم با اقتدار تمام موفق به تصاحب مدال طلای یکضرب، دوضرب و مجموع شد. پاکار موفق شد وزنه ۱۳۰ کیلوگرمی را در یکضرب و ۱۵۵ کیلوگرمی را در دوضرب بالا برده و در مجموع ۲۸۵ کیلوگرم را بلند کرد.
امین بوکان ورزشکار میانه‌ای استان هم در دسته ۱۰۲ کیلوگرم، برنز یکضرب با وزنه ۱۶۱ کیلو و برنز دوضرب با وزنه ۱۹۸ کیلوگرم را کسب کرد تا در مجموع ۳۵۹ کیلوگرم و کسب مدال برنز در جایگاه دوم بایستد.
اعضای تیم آذربایجان‌شرقی، حسین رضوی، سالار مرادی، حسین پاکار، حسین مختاری، عرفان مرادی، تورج اجلی، امین بوکان و ظهیر خدادادی و مربیان، مصطفی مرادی و بهبود نعیمی به سرپرستی حامد دیبامهر در این مسابقات شرکت کردند.
مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور از ۱۷دی ماه به میزبانی اهواز برگزار شد و آذربایجان‌شرقی با ۷ ورزشکار در این مسابقات شرکت کرد.