سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در گفتگویی از وجود ۲۶۰پارک محله ای در تبریز و تلاش برای افزایش این تعداد در سال آتی خبر داده است.
به گزارش جارچی اخبار، مسعود برزگر جلالی در گفتگو با خبرگزاری مهر ، اظهار کرد: برنامه‌ای که برای سال آتی در نظر گرفته شده است این است که هر ۱۰روز یک پارک محله‌ای در کلانشهر تبریز ایجاد شود که با توجه به برنامه شهرداری و هم چنین پیگیری شهردار کلانشهر تبریز، امید است در سال آتی بتوان تعداد پارک‌های گفته شده در سطح شهر را به ۳۰۰ پارک افزایش داد.
وی ادامه داد: در راستای رفع کمبود فضای سبز در کلان شهر تبریز، طی جلسات برگزار شده با مسئولین استانی و اعضای شورای شهر در نهایت تصمیم بر این شد که سال آینده با عنوان سال فضای سبز و زیباسازی مطرح گردد که این اقدام، نشان دهنده همت بوده و اینکه همه باید دست در دست هم دهیم تا به سوی این هدف حرکت کنیم.
وی توضیح داد: نمایندگان مجلس، مسئولین استانی، محیط زیست و منابع طبیعی باید به این موضوع توجه ویژه نشان دهند تا بتوان از اعتبارات استانی، شهری و هم چنین از اعتبارات ملی در راستای پروژه‌های بزرگ تبریز از جمله کمربند سبز در راستای کاهش آلودگی استفاده کرد و این، نیازمند جلب توجه همه نسبت به این موضوع است تا بتوان مشکل فضای سبز را حل کرد.
وی با اشاره بر تشکیل ستاد فضای سبز طی چند روز آینده در کلانشهر تبریز بیان می‌کند: پارک در تمام مناطق کلانشهر تبریز وجود دارد اما لزوم توجه بیشتر شهرداری‌های هر منطقه در مناطقی که پارک، کمتر است را می‌طلبد و هم چنین شهرداری مناطق باید از حیث کیفیت، امکانات و تجهیزات، توجه بیشتری را داشته باشند.