فرماندار شهرستان خداآفرین گفت: اعتباری معادل ۸۲۵ میلیون تومان برای پروژه‌های روستاهای فاقد دهیاری و عشایری این شهرستان اختصاص یافت.
علی امیری راد روز یکشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان، افزود: از مجموع اعتبارات فوق مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای پروژه های روستاهای فاقد دهیاری و ۶۲۵میلیون تومان نیز به مناطق عشایری شهرستان تخصیص یافته است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته برای مناطق عشایری اعتبارات تخصیص نیافته بود، اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده، اعتبارات روستاهای عشایری شهرستان امسال واریز شده است و به زودی در روستاهای مورد نظر هزینه می شود.
امیری راد اضافه کرد: اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری شهرستان با اولویت اجرای پروژه های آب، راه و مطالعه طرح های هادی هزینه خواهد شد.
معاون مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه قبل از دولت تدبیر و امید روستاهای فاقد دهیاری بدون اعتبار و امکانات بود، بر رعایت استاندارهای لازم و استعلام از دستگاه ها در اجرای پروژه ها تاکید کرد.
علی مرندی با تاکید بر هزینه اعتبارات در اجرای پروژه های مهم و تاثیرگذار در روستاها، گفت: اعتبارات مربوط به روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری در همان منطقه هزینه شود.
شهرستان خداآفرین به مرکزیت شهر خمارلو با جمعیت ۳۴ هزار نفر و با مساحت ۱۵۲۵ کیلومتر در نوار مرزی رود ارس و در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شمال تبریز واقع شده که در ۲۸ اسفند سال ۱۳۸۹ از بخش به شهرستان ارتقا یافت و از شهرستان کلیبر جدا شد.
در حال حاضر این شهرستان دارای یک شهر، سه بخش و ۲۰۴ روستا است.