مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تهیه و تدوین کتب فرهنگ شهروندی نمادی از هماهنگی بین بخشی دو دستگاه شهرداری تبریز و آموزش و پرورش در کشور است.
به گزارش جارچی اخبار ، جعفر پاشایی در گفتگو با برنامه تلویزیونی «تبریزیم» اظهار داشت: با هماهنگی بین بخشی، ظرفیت‌های دو دستگاه منسجم شده و چنین اتفاق بزرگ و ارزشمندی رخ داده است.
وی با اشاره به همکاری‌های شهرداری تبریز و آموزش و پرورش در سال‌های اخیر گفت: تربیت شهروند خوب و مسئولیت پذیر در حوزه‌های مختلف، همواره از دغدغه‌های مجموعه‌های گوناگون است. شهر نیازمند شهروندان چند بعدی است و نباید انسان‌های تک ساحتی تربیت کرد.
پاشایی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترک بین شهرداری و آموزش و پرورش در خصوص کتب آموزش شهروندی افزود: دو هزارو ۲۰۰ مدرسه در سطح تبریز در این طرح مشارکت دارند و ۳۱ هزار جلد کتاب نیز برای مربیان و معلم‌ها انتشار یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین ۳۲۰ هزار جلد کتاب آموزش شهروندی برای ۲۹۰ هزار نفر از دانش آموزان تبریزی چاپ شده است.
پاشایی با بیان اینکه این هماهنگی بین‌بخشی در آینده شهر می‌تواند تاثیر گذار باشد، تصریح کرد: این اقدام پیش از این در کشورهای دیگر نیز انجام یافته و نتایج مثبت آن مشخص شده است. این کتب با روش‌های خوب و مورد پسند دانش آموزان نوشته شده و امروز تبدیل به الگوی کشوری شده است.
وی یادآور شد: آموزش عمومی و احترام به حقوق شهروندان، حمل و نقل و ترافیک شهری، خدمات ایمنی و آتش نشانی، غنی سازی اوقات فراغت، توسعه پایدار و… از اهم موضوعات این کتاب‌ها است.