مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در حوزه بازآفرینی بافت حاشیه شهری، بحث اراضی و تسهیلات بر عهده دولت و اداره راه و شهرسازی بوده و در بحث ساخت و ساز نیز شهرداری تبریز متعهد شده است.
به گزارش جارچی اخبار، ، ابوالقاسم سلطانی در حاشیه بازدید از بافت حاشیه شهر تبریز ، اظهار داشت پیش از این، امسال نزدیک به ۳هزار و ۵۰۰ واحد برای بافت های فرسوده معرفی کردیم که اگر این ها را به اعداد و ارقام تبدیل کنیم، نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان وام در کل استان و در طول سال ۹۸ برای بافت‌های فرسوده به صورت وام معرفی شده است.
وی در خصوص تحولات آتی در حوزه حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده شهر اظهار داشت: ما تقریبا روی کاغذ و نقشه، برنامه‌های آماده‌ای داریم و امروز در حضور استاندار و اعضای شورا و شهردار تبریز در خصوص درجاسازی و قابلیتهای این محدوده بحث می کنیم.
سلطانی ادامه داد: خوشبختانه به نظر می‌رسد هم شهردار و هم شورای شهر تبریز به صورت جدی وارد مسئله شده اند که امیدواریم در حوزه بحث‌های حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده، هم ما و هم مجموعه عوامل تصمیم‌گیر در استان، اقدامات عملی خود را در ۶ یا ۷ نقطه آغاز کنیم.
وی با اشاره به تصمیمات اداره کل راه و شهرسازی در خصوص جابجایی زمین‌ها به دلیل خطر رانش و زلزله، تأکید کرد: به عنوان اداره راه و شهرسازی استان تا جایی که بتوانیم، با تغییر کاربری و یا تکیه بر پتانسیل موجود زمین‌ها، به مجموعه شهرداری کمک می کنیم.