مدیر واحد نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد: هیچ منعی برای قرارداد استوکس با هر باشگاه ایرانی، وجود ندارد.
آنتونی استوکس مهاجم فصل گذشته تراکتور با وجود ماندن ۲ سال از قراردادش این تیم را ترک کرده بود.
این بازیکن ایرلندی در فصل نقل و انتقالات تیم فصل با باشگاه پرسپولیس به توافق رسیده و در آستانه پیوستن به این تیم قرار دارد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از فارس، از سوی دیگر باشگاه تراکتور ۲ روز پیش با ارسال نامه‌ای عنوان کرد که از این بازیکن به دلیل عدم تعهد به قراردادش ‌شکایت است.
در نامه باشگاه تراکتور آمده است: بازیکن آنتونی استوکس پیروی قرارداد مورخ ۱۰/۷/۲۰۱۸ برای ۳ فصل متوالی بازیکن تیم تراکتور بوده و پرونده فسخ غیرموجه ایشان در کمیته حل و فصل اختلافات فیفا در حال رسیدگی می‌باشد و باشگاه تراکتور قویا اعلام کرده به هیچ عنوان فسخ غیرموجه ایشان را قبول ندارد، لذا از آنجایی که رای قطعی از مرجع مذکور صادر نگردیده است، احتمال محرومیت طولانی مدت از هر گونه فعالیت ورزشی، مطالبق ماده ۱۷ مقررات تعیین وضعیت و انتقال بازیکن فیفا برای ایشان به دلیل فسخ غیرموجه قرارداد مذکور وجود دارد.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: موکدا بدین وسیله اعلام می‌دارد باشگاه تراکتور هیچگونه گذشت یا مصالحه با هیچ باشگاه داخلی و خارجی که درصدد مذاکره و یا انعقاد قرارداد با بازیکن یاد شده داشته باشد، نخواهد داشت.
اما مدیر واحد نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال معتقد است هر باشگاه ایرانی می‌تواند با استوکس قرارداد منعقد کند.
فریبرز محمودزاده در این مورد می‌گوید: پرسپولیس یا هر باشگاه دیگری می‌تواند با استوکس قرارداد ببندد، زیرا این بازیکن قراردادش را با تراکتور فسخ کرده و حتی آی تی سی او هم صادر شده است. از سوی دیگر چون باشگاه تراکتور از این بازیکن شکایت کرده که وی بی دلیل باشگاه را رها کرده است. طبیعتا این موضوع در شورای حل اختلاف مطرح می‌شود و حتی ممکن است بعد از بررسی شرایط این بازیکن محروم شود اما هیچ محرومیتی شامل باشگاهی که این بازیکن را جذب کرده نخواهد شد.
در این شرایط حضور استوکس در پرسپولیس واکنش تراکتوری‌ها را به دنبال خواهد داشت، خصوصا اینکه بعد از تعطیلات لیگ این ۲ تیم در اولین بازی رو در روی هم قرار خواهند گرفت.