شهردار منطقه۴ تبریز، برخورد با ساخت‌وسازهای غیرقانونی را از روش‌های مهم پیشگیری از رشد حاشیه‌نشینی در محدوده و حریم شهر خواند.
به گزارش جارچی اخبار، اکبر امجدی در جلسه کارگروه تخصصی جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در محدوده و حریم کلانشهر تبریز، گفت: حاشیه‌نشینی در هر حال، یکی از واقعیت‌های شهرها است و باید با راهکارهای منطقی، مشکلات و نیازهای این موضوع، مطالعه، بررسی و عمل شود.
وی با بررسی ابعاد مختلف حاشیه‌نشینی، اضافه کرد: بخشی از پدیده حاشیه‌نشینی، در حریم شهرها است، اما در مقابل، در محدوده‌های داخلی شهر نیز بافت‌هایی داریم که واجد شرایط حاشیه‌نشینی‌های حریم هستند.
شهردار منطقه۴ تبریز، اضافه کرد: مسیرگشایی از جمله راهکارهای اساسی برای مهار حاشیه‌نشینی در محدوده و حریم شهر است که در میان‌مدت می‌تواند به تحکیم شرایط زندگی و ارتقای شرایط زیستی و روانی زندگی شهروندی بینجامد.
وی یادآور شد: خوشبختانه شهرداری منطقه۴ تبریز در این خصوص، عملکرد پیشتاز داشته و به رغم تنگناهای مالی، در دو سال گذشته، چند مسیرگشایی موثر در سطح منطقه عملیاتی شده که از آن جمله می‌توان به مسیرگشایی‌های خیابان حجتی به چایکنار، فاز دوم فیضیه‌غربی به نظام‌پزشکی، فاز دوم شهید میلانی و فاز دوم خیابان شهید خلیلی اشاره کرد.
امجدی نظارت مستمر در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز را از دیگر راهکارهای محدودسازی حاشیه‌نشینی عنوان کرد و افزود: با توجه به پراکندگی حوزه منطقه۴ و وضعیت رو به توسعه این منطقه، اکیپ‌های نظارتی و شهرسازی این منطقه، مانع از پدیدآمدن لکه‌های بدساختار و مغایر با اصول شهرسازی شده‌اند.
شهردار منطقه۴ تبریز، توجه به ارزش‌های انسانی، تقویت فضای فرهنگی و اجتماعی و ایجاد محیط کسب‌وکار را از دیگر ضرورت‌های تحول در وضعیت حاشیه‌نشینی خواند و گفت: بهره‌گیری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری با همراهی اراده جمعی دستگاه‌های ذی‌ربط راهگشای برنامه‌های توانمندسازی حاشیه‌نشینان است.