مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: محدود بودن زمین مناسب برای ساخت پارکینگ های عمومی ضرورت استفاده بهینه از پارکینگ های موجود را دوچندان می کند.
به گزارش جارچی اخبار، اصغر آدی بیگ امروز با اشاره به نیاز مبرم نسبت به ساخت پارکینگ مناسب، اظهار داشت:محدود بودن زمین مناسب برای ساخت پارکینگ های عمومی و همچنین ضرورت ساخت پارکینگ و احساس نیاز مبرم به آن باعث می شود تا انتخاب یک مکان مناسب برای ساخت پارکینگ جزو مسائل قابل تامل باشد و اهمیت خاصی پیدا کند.
وی ادامه داد: محل مناسب برای یک پارکینگ، محلی است که علاوه بر اینکه به مراکز موردنظر رانندگان نزدیک باشد، باید باعث ایجاد ترافیک و بی نظمی در سطح شهر نشود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز عنوان کرد: به شکل کلی، مکان یابی برای احداث پارکینگ کارآمد یعنی پیدا کردن یک محل مناسب که هم از لحاظ هزینه مناسب باشد و هم پاسخگوی نیازهای مورد نظر باشد، اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه برای انتخاب یک محل مناسب برای احداث پارکینگ، باید موارد مختلفی مدنظر قرار بگیرد، گفت: از جمله این موارد این است که پارکینگ در دسترس و قابل تردد باشد، مسیر پیاده پارکینگ تا مراکز مورد نظر زیاد نباشد و زمین پارکینگ چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت مناسب باشد.
آدی بیگ یادآور شد: دو عامل بسیار مهم که در انتخاب محل احداث پارکینگ موثر است، شامل استفاده کنندگان و احداث کنندگان پارکینگ است.