مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از فعالیت ۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، حسین براتی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در تبریز با بیان اینکه تمام برنامه‌ها و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری با نظارت امام جماعت همان مسجد انجام می شود، اظهار داشت: مطابق اساسنامه شورای هماهنگی کانون های مساجد کشور، امام جماعت، فرمانده پایگاه مقاومت و رییس هیات امنای مسجد شناخته می شود.
وی هدف اصلی شوراهای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد را ایجاد همگرایی و انسجام در فعالیت ها و پرهیز از موازی‌کاری اعلام کرد.
براتی با بیان این‌که بیش از نیمی از کانون های فرهنگی هنری کشور در روستاها فعال است و بیشتر در نقاط دورافتاده و محروم از امکانات فرهنگی راه اندازی شده اند، اظهار داشت: آذربایجان شرقی در حوزه کتابخانه های مسجدی جزو استان های برتر به لحاظ کمی و کیفی است.
وی از تدوین نظام‌نامه جامع و هدفمند برای فعالیت کانون های مساجد خبر داد و اضافه کرد: سند تحول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری کشور به همت اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی تدوین شده که چشم انداز خوبی برای کانون های مساجد محسوب می شود.
براتی یکی از رویکردهای جدید ستاد کشوری کانون های مساجد را اجرای رویداد ملی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران (فهما) اعلام و ابراز امیدواری کرد آذربایجان‌شرقی در این عرصه نیز بدرخشد و از هویت کانون های مساجد خود دفاع کند.
وی با بیان این‌که همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) شاهد انتخاب و تجلیل از کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزیده در بخش های مختلف خواهیم بود، افزود: کانون های برگزیده در هر بخش مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت.