مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از امدادرسانی به ۶۲ خودروی سواری گرفتار در برف استان خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بارش‌های برف از دیروز ۶۲ دستگاه خودروی سواری را در راه‌ها سطح استان زمین گیر کرده بود که امدادرسانی توسط اکیپ‌های راهداری و انتقال مسافران این خودروها به راهدارخانه‌ها و یا نزدیک‌ترین شهر صورت گرفته است.
وی افزود: ۱۵ خودرو در مسیرهای شهرستان چاراویماق، ۱۰ خودرو در بستان‌آباد، ۸ خودرو در آزاد راه، ۸ خودرو در میانه، ۶ خودرو در شهرستان کلیبر و بین ۳ خودرو نیز در مسیرهای شهرستان‌های ورزقان، عجب‌شیر و هشترود که در برف گرفتار شده بودند امدادرسانی شده است.
علیزاده از وجود ۱۶ گردنه و نقطه دارای کولاک شدید خبر داد و اضافه کرد: در اثر بارش‌ها و برودت هوای طی دیروز و امروز ۱۶ گردنه و نقطه دارای کولاک شدید در سطح جاده‌های استان و در مسیرهایی همچون کلیبر و آزاد راه وجود دارد که باید ۳۴ محور مشکل‌دار و مه گرفته در مسیرهای ورزقان، هشترود، چاراویماق، مراغه و … را به این آمار اضافه کرد.
علیزاده تاکید کرد: در حال حاضر در ۱۴ محور استان شاهد بارش برف هستیم.
این مقام مسئول در حوزه راه‌های آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: از دیروز نزدیک به ۶ هزار کیلومتر راه و باند در سطح جاده‌های استان برف‌روبی و بیش از یک هزار و ۱۴۰ تن نمک و شن پاشی برای سهولت تردد در مسیرها صورت گرفته است.
وی همچنین از مستقر بودن ۹۴ اکیپ راهداری در سطح جاده‌های استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۴۶۰ دستگاه انواع خودروهای سنگین برای بازگشایی و انجام تردد در جاده‌های بین شهری آذربایجان‌شرقی در حال فعالیت هستند.
آذربایجان‌شرقی با ۱۴ هزار کیلومتر که ۱۰ هزار کیلومتر آن راه روستای و ۴ هزار کیلومتر باقی مانده راه‌های اصلی، فرعی، آزاد راه و بزرگراه را شامل می‌شود یکی از پر راه‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.