مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: برای ۳ هزار خانوار روستایی که واحد مسکونی خود را در زلزله ۱۷ آبان میانه از دست دادند یا کانکس تهیه شده و یا تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی پرداخت شده است.
به گزارش جارچی اخبار، حافظ باباپور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برای ۳۰۰ خانوار کانکس واگذار شده و برای ۲۷۰۰ خانوار تسهیلات اسکان موقت به منظور اجاره بها پرداخت شده است.
وی با اعلام اینکه آواربرداری بیش از ۲۲۵۰ واحد مسکونی تاکنون انجام شده است، افزود: برای واحدهای دامی تاکنون ۱۰۰۰ فقره تشکیل پرونده شده است.
باباپور اظهار امیدواری کرد: تا پایان بهمن ماه سالجاری مقاوم سازی تمامی واحدهای تعمیری و تا پایان تیر ماه سال آینده بازسازی تمامی واحدهای دائمی به اتمام برسد.
به گزارش ایرنا، زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به حدود ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد.
بر اساس تصمیم دولت قرار شد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای شهری و ۴۰ میلیون تومان برای واحدهای روستایی با سود ۴ درصد همچنین ۱۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شود.
علاوه بر این تسهیلات ۱۵ میلیون تومان نیز برای تهیه اسباب و اثاثیه مسکن به زلزله زدگان پرداخت می شود که ۵ میلیون تومان آن بلاعوض است.