مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وقوع آتش سوزی در بازارچه صفی بازار تاریخی تبریز اعلام کرد: این آتش سوزی به سرعت کنترل و خاموش شد.
به گزارش جارچی اخبار، محمد باقر هنربر یکشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ساعاتی قبل بخشی از بازار صفی که طبقه زیرزمین آن در اختیار صنف پوشاک است، دچار آتش سوزی شد که اکیپ‌های آتش‌نشانی در عرض چهار دقیقه به محل حادثه رسیده و مشغول اطفاء شدند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه این آتش سوزی در کمترین زمان ممکن اطفاء شد و هم اکنون آتش‌نشانان مشغول لکه گیری در محل هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی نیز گفت: حریق محدوده بازار تبریز مربوط به یک انبار کوچک غیرمجاز و غیراستاندارد بود که به همت نیروهای آتشن شانی به طور کامل خاموش شد.
مرتضی آبدار تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی در محدوده بازار، تبدیل خانه های مسکونی به انبارهای غیرمجاز است که بارها نسبت به تخلیه آنها و عدم تغییر کاربری در محدوده بازار تبریز از سوی پایگاه جهانی بازار مکاتبات و تذکرات قانونی انجام شده است که این مساله باید به صورت جدی پیگیری شود.
بازارچه صفی (صفی بازاری)، یکی از راسته های مجموعه بازار تبریز است که در امتداد شرق-غرب کشیده شده و بازارچه انگجی در ادامه آن قرار دارد.
در حال حاضر، خیابان راسته کوچه (خیابان استاد مطهری) بازار انگجی را از بازار اصلی قطع کرده است.