فرماندار هشترود گفت: به رغم اینکه مسوولیت مبارزه با اعتیاد با تمام دستگاه‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان است اما متاسفانه برخی دستگاه‌ها در این زمینه کم‌کاری می‌کنند.
امین امینیان روز یک‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با با بیان اینکه برای مبارزه با اعتیاد باید یاریگر هم باشیم افزود: این در حالی است که سند شهرستانی مبارزه با مواد مخدر تهیه شده و برابر این سند وظایف و مسوولیت هر یک از دستگاه های عضو مشخص شده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی افزود: خروجی جلسات این شورا باید برای مردم قابل لمس و مشاهده باشد و این مستلزم همکاری تمامی دستگاه های عضو شوراست.
امینیان گفت: از کمیته های ۶ گانه (پیشگیری، مقابله، درمان و بازتوانی، حقوقی و قضائی، تحقیق و پژوهش، توسعه و مشارکت های مردمی)، ۳ کمیته (حقوقی و قضائی، تحقیق و پژوهش، توسعه و مشارکت های مردمی) هیچگونه جلسه ای برگزار نکرده اند و عملکردی نداشته اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه که تهدید بسیار خطرناکی برای جامعه تلقی می شود شیوع اعتیاد در بین زنان و کاهش سن ابتلا به مصرف مواد است که نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت چراکه اعتیاد زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی و جرایم از جمله سرقت، طلاق، همسرآزاری، کودک آزاری و غیره است.
فرماندار هشترود با تاکید بر هماهنگی دستگاه های عضو شورا به منظور جلوگیری از موازی کاری اظهار کرد: این شورا همچنان که از نامش مشخص است با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها ایجاد شده است لذا انسجام و افزایش هماهنگی زمانی اتفاق خواهد افتاد که کمیته ها جلسات خود را به صورت منظم انجام دهند.
امینیان همچنین با اشاره به ضرورت اولویت بندی و اولویت سنجی در اجرای برنامه ها گفت: برای نمونه در حوزه بررسی نقاط آسیب پذیر، نقاط پرخطر و اولویت دار شهرستان شناسائی شده که لازم است دستگاه ها به صورت جدی در این نقاط در راستای پیشگیری، برنامه هایی را مرتبط با وظیفه ذاتی و تخصصی خود داشته باشند و یا با شناسایی دانش آموزان در معرض آسیب و تهدید، ارائه برنامه های ویژه از جمله مراقبت ها و مداخلات لازم برای این دسته افراد، مانع گسترش ابتلا به مواد مخدر شوند.
وی گفت: در همین راستا خوشبختانه ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش با موضوع یاری گران زندگی امضا کرده و در طی ماه آینده لازم است همایشی مشترک بین ادارات آموزش و پرورش شهرستان در این راستا صورت گیرد.
وی همچنین از شهرداری های هشترود و نظرکهریزی خواست تا برابر وظیفه ای که قانون تکلیف کرده با همکاری بهزیستی شهرستان نسبت به ساماندهی و تکمیل کمپ ترک اعتیاد اقدام کنند.