معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه خواستار بهره‌گیری از برنامه‌ریزی مناسب جهت تشدید نظارت بر نحوه توزیع و کیفیت آرد و نان در شهرستان شد.
به گزارش جارچی اخبار، حمید شکری روز دوشنبه در نشست کارگروه آرد و نان مراغه اظهار داشت: با توجه به اینکه نان تولیدی در نانوایی ها، جایگاه ویژه ای در سبد غذایی خانواده ها دارد، کیفیت بهداشتی نان های تولیدی توسط اکیپ های نظارتی شورای آرد و نان، صنعت و معدن و اتحادیه نانوایان بررسی و کنترل شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون کمبودی در زمینه آرد و نان در شهرستان وجود ندارد ادامه داد: با این وجود، برخی ناهماهنگی ها و مشکلات در چرخه توزیع آرد بین نانوایی ها وجود دارد که باید مرتفع شود.
شکری اضافه کرد: با رفع مشکلات توزیع و ساماندهی آن، از ایجاد زمینه برای تخلف در زمینه آرد و نان پیشگیری می شود که این امر مستلزم ایجاد سازو کار مدون است.
وی گفت: در راستای نظارت بهداشتی بر تولید آرد در واحدهای صنعتی نیز، کارگروه ویژه ای برای کنترل بهداشتی در روند تولید آرد تشکیل می شود.
شکری با بیان اینکه تشدید بازرسی های تخصصی و برخورد با هرگونه تخلف در چرخه توزیع آرد و نیز فروش های غیرمجاز و خارج از شبکه در حال انجام است اضافه کرد: هم اکنون حدود یک هزار و ۶۵۰ تن آرد دولتی و ۷۵۰ تن آرد نیمه دولتی به صورت ماهیانه در بین نانوایان این شهرستان توزیع می شود و مشکلی از بابت آرد برای تولید نان وجود ندارد.
رییس اداره صنعـت، معدن و تجارت مراغه نیز در این جلسه گفت: هم اکنون ۴۲۱ واحد نانوایی شهری و روستایی در این شهرستان فعال هستند.
محمدرضا حسن زاده افزود: در راستای کنترل تولید و عرضه آرد و نان، هم اکنون حدود ۶ هزار و ۵۱۳ کیسه آرد در کنار ۵۰۴ کیسه آرد کشف شده محموله کالای قاچاق به صورت ذخیره در این شهرستان وجود دارد.
وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال ۱۱۸ مورد پرونده تعزیراتی برای نانوایان یا توزیع کنندگان آرد در این شهرستان تشکیل و با متخلفان برخورد شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.