فرماندار ویژه مرند با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ مدرسه شهرستان نیازمند توجه ویژه برای بازسازی و نوسازی است ، گفت: همه مردم و مسوولان در جهت جذب مشارکت های مردمی برای مدرسه‌سازی تلاش کنند.
به گزارش جارچی اخبار، داود گرشاسبی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پروش شهرستان مرند گفت: ۶۰ درصد از مدارس شهرستان علاوه بر داشتن ساختمان فرسوده، تجهیزات مناسب آموزشی نیز ندارند.
وی ادامه داد: امروزه بدون داشتن تجهیزات و امکانات آموزشی به روز و مناسب نمی توان بازخورد مناسبی از آموزش دانش آموزان گرفت.
فرماندار شهرستان مرند اعلام کرد: هم اکنون در شهرستان، تعداد ۱۹ طرح احداث بازسازی و نوسازی مدارس از طریق مشارکت های مردمی در حال اجراست که نیازمند افزایش این تعداد هستیم.
وی همچنین از نحوه برگزاری جشنواره های خیران مدرسه ساز انتقاد و خاطرنشان کرد: جشنواره های خیرین مدرسه ساز نباید یک حرکت نمایشی باشد بلکه باید جنبه اجرایی داشته و به جای برگزاری جشنواره چند صد نفری، جلسه ای با خیران برگزار و تصمیمات نهایی برای ساخت و بازسازی مدارس اتخاذ شود.
گرشاسبی در ادامه با اشاره به ضرورت آموزش سبک زندگی اسلامی گفت: آموزش و پرورش باید سبک زندگی اسلامی را از مدارس شروع و توجه ویژه ای به تربیت نسل در چار چوب نظام جمهوری اسلامی داشته باشد تا بتوانیم نسل را از گسست نجات دهیم.
وی تشریح کرد: در آموزش سبک زندگی، باید به مسائل اقتصادی و اشتغال زایی هم توجه شده و ایجاد مهارت شود.