مدیر جهاد کشاورزی مراغه از پلاک کوبی ۱۰هزار راس دام در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح هویت‌ دار کردن دام که از ابتدای آذر ماه سال‌جاری آغاز شده تاکنون ۵ هزار راس دام سنگین و ۵ هزار راس دام سبک پلاک‌کوبی شده است.
به گزارش جارچی اخبار، اسماعیل کریمی اصل روز چهارشنبه در بازدید از روند اجرایی طرح پلاک کوبی و هویت دار کردن دام های سنگین و سبک شهرستان اظهار داشت: اجرای این طرح الزامی بوده و دامداران برای هویت‌گذاری دام‌های سبک شامل گوسفند و بز تا یک سال آینده و دام‌های سنگین شامل گاو، گوساله و تک سمی‌ها تا ۶ ماه آینده فرصت دارند.
وی افزود: طرح هویت‌گذاری دام با نظارت کارشناسان اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت و از سوی عوامل شرکت های تعاونی در حال انجام است.
کریمی گفت: ارایه هرگونه خدمات به دامداران شامل تسهیلات بانکی، توزیع نهاده های دامی، خدمات بیمه‌ای، صدور و یا تمدید هرگونه پروانه صنفی دامداری داخل روستا و یا دامداری‌های نیمه‌صنعتی و صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری خارج روستا منوط به انجام پلاک کوبی و هویت دار کردن دام است.
وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۲۵ درصد از کل جمعیت دام سنگین شهرستان هویت‌گذاری شده است و حدود چهار هزار و ۵۵۰ راس در سامانه هویت گذاری دام ثبت شده است.
شهرستان مراغه با ۹۱۲ هزار واحد دامی و تولید سالانه شش هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز، رتبه سوم آذربایجان شرقی را در این زمینه دارد.
این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.